نسخه چاپی

میزبانی از شهروندان در ۴۰ سالگی انقلاب

معاون امور اجتماعی ـ فرهنگی شهرداری تهران از اجرای ۱۶۰۰ برنامه شاخص فرهنگی، هنری و ورزشی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با شعار محوری «چهل سال سرافرازی» در مناطق، محلات، مدارس و مساجد پایتخت با مشاركت مردم برگزار می‌شود.

به گزارش نما، محمدرضا جوادی یگانه، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را فرصت بی نظیری برای بیان دستاوردها و موفقیتهای نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، ویژه برنامه هایی را در سطح فرامنطقه ای، منطقه ای و محله ای در قالب 83 برنامه شاخص و 1600 اجرا درنظر گرفته است.

وی با اشاره به اجرای 500 برنامه مشترک در مناطق 22 گانه شهر تهران، یادآور شد: علاوه بر آن امسال بنا به اقتضائات محله ای و منطقه ای، برنامه های ویژه ای نیز در قالب 500 اجرا در اماکن فرهنگی و شاخص هر منطقه برگزار می شود.

جوادی یگانه با اعلام اینکه ویژه برنامه های شاخص ستادی با فعال سازی ظرفیت ها در قالب بیش از یکصد اجرا درنظر گرفته شده است؛ افزود: همچنین سازمان ها، شرکت ها و موسسات تابعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز ویژه برنامه های دهه فجر را در قالب 500 اجرا برگزار می کنند.

وی، از اجرای 83 برنامه شاخص ازسوی شهرداری تهران خبر داد و گفت: این برنامه ها در قالب نمایشهای خیابانی، نشست های تحلیلی با موضوع انقلاب اسلامی، انتشار کتاب، نمایشگاه عکس، پردیس فرهنگی و هنری، اکران فیلم، مسابقات فرهنگی و ورزشی و بازی های دسته جمعی، گذر فرهنگ و هنر انقلاب، دوره های آموزشی، نورافشانی و... اجرا می شود.

به گفته جوادی یگانه، تجلیل و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران به خصوص شهدای انقلاب اسلامی، رعایت شئونات ایام فاطمیه در تمامی برنامه های بزرگداشت ایام ا... دهه مبارک فجر، ارتقای امید و نشاط اجتماعی در بین شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان، رعایت اصول هنری در راستای ارایه شایسته مفاهیم انقلابی، مشارکت موثر شهروندان و تشکل‌های مردم نهاد و کانون‌های سرای محلات در اجرای برنامه ها، نوآوری، خلاقیت، جذابیت و جلوه های هنری در تدوین و اجرای برنامه ها و همچنین غنی سازی محتوایی برنامه ها و ارجحیت کیفیت بر کمیت از جمله رویکردهای اجرایی برنامه های دهه مبارک فجر به شمار می رود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تلاش در مسیر ﺛﺒﺎت روزاﻓﺰون ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان و ﺷﮑﻮﻓﺎﯾﯽ اﻧﻘـﻼب اسلامی، آﺷﻨﺎﯾﯽ اﻗﺸﺎر ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﻪ وﯾـﮋه ﺟﻮاﻧـﺎن ﺑـﺎ آرﻣـﺎن ﻫﺎ و دﺳﺘﺎوردﻫﺎی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ، ﺗﺒﯿﯿﻦ ﻧﻘﺶ ﻣﺤﻮری و ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪه ﻣﺮدم در ﭘﯿﺮوزی و پیشبرد اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ، تقویت ﻗﺪرت ﻧﺮم ﻧﻈﺎم ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ از ﻃﺮﯾﻖ ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﮔﺴﺘﺮده ﻣﺮدم در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ها، ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻧﻈﺎم ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻮﻟﻮد ﺑﺰرگ اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ، تقویت ﻫﻮﯾﺖ دﯾﻨﯽ و اﯾﺠﺎد وﺣﺪت و ﻫﻤﺒﺴـﺘﮕﯽ بین شهروندان تهرانی و ﺗﺒﯿﯿﻦ ﮔﻔﺘﻤﺎن اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ را از جمله اهداف این برنامه ها برشمرد.

جوادی یگانه خاطرنشان کرد: امسال فرهنگی و هنری متعددی را در مسیر راهپیمایی 22 بهمن پیش بینی کرده ایم که برای اقشار مختلف مردمی از جمله کودکان و نوجوانان و خانواده ها با همکاری مناطق 22گانه در مساحتی بالغ بر 10 هزار مترمربع اجرا می شود.

۱۳۹۷/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...