نسخه چاپی

دور زدن محدودیت وزنی با تكنیك كاهش وزن دام زنده

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: بره گوسفند شش ماهه باید بین ۳۵ تا ۴۰ كیلوگرم وزن داشته باشد اما در گمرك بره‌های شش ماهه با ۱۵ كیلوگرم وزن صادر شده‌ است، صادركنندگان با این اقدام به جای صادرات ۵۰ راس دام زنده ۲۰۰راس را صادر كرده‌اند.

به گزارش نما، شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، گفت: در زمینه گوشت قرمز و تنظیم بازار این محصول با حضور وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نشستی برگزار شد که من نیز چند سوال داشتم.

تقویت عشایر میزان واردات گوشت قرمز را کاهش می‌دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باتوجه به شرایطی که کشور از نظر اقتصادی دارد مردم از وضعیت گوشت قرمز ناراضی هستند و این موضوع به صورت مستقیم با سلامت جامعه ارتباط دارد، تصریح کرد: در حال حاضر میزان مصرف گوشت کشور 900هزار تن است که 100هزار تن آن از طریق واردات تامین می‌شود، به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری اعلام کردم با تقویت عشایر کشور می‌توانیم میزان تولید را افزایش دهیم و نیازی به واردات نباشد.

صادرات دام زنده در کنار واردات گوشت قرمز خیانت به کشور است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صادرات دام زنده در حالی که گوشت گرم وارد می‌کنیم خیانت به کشور است، ادامه داد: در حال حاضر به راحتی می‌توانیم نیاز واقعی کشور به گوشت قرمز گرم را با هزینه بسیار پایین‌تری از کشورهایی مانند افغانستان و قزاقستان تامین کنیم.

هویت واردکنندگان گوشت قرمز مشخص شود

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌هایی در کشور وجود دارند که اقدام به واردات گوشت قرمز می‌کنند، باید وضعیت و هویت آنها مشخص شود، باید برای مردم مشخص کنیم که شرکت‌های وارد کننده گوشت قرمز چه کسانی هستند.

جمعیت دامی کشور در خطر نابودی

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بره شش ماهه باید بین 35 تا 40 کیلوگرم وزن داشته باشد اما در گمرک بره‌های شش ماهه با 15 کیلوگرم وزن صادر شده‌ است، عنوان کرد: صادرکنندگان با این اقدام به جای صادرات 50 راس دام زنده 200راس را صادر کرده‌اند، صادرکنندگان متخلف با کاهش وزن دام‌های صادراتی محدودیت وزنی را دور زده‌اند و این اقدام در آینده موجب کاهش و نابودی جمعیت دامی کشور می‌شود.

عشایر کشور که در گذشته تولید کننده بودند در حال حاضر تبدیل به جمعیتی مصرف کننده شده‌اند

قشر عشایر زیر چتر حمایتی قرار ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه عشایر کشور که در گذشته تولیدکننده بودند در حال حاضر تبدیل به جمعیتی مصرف کننده شده‌اند، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه از قشر عشایر کشور حمایت نمی‌شود در برخی از مناطق گندم کپک زده تبدیل به آرد شده و در اختیار آنها برای مصرف انسانی قرار گرفته شده است.

۱۳۹۷/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...