نسخه چاپی

مخالفت فلاحیان با طرح وحدت ملی

فلاحیان در خصوص انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و اینكه آیا قصد كاندیداتوری در این دوره از انتخابات را دارد، اظهار داشت: در خصوص حضور بنده نیز باید بگویم كه فعلا پرداختن به این موضوع زودهنگام است، البته من برنامه هایم را قبلا ارائه كرده بودم و گفته بودم كه چگونه می توان با تورم مبارزه كرد و چگونه می توان كشور را مدیریت كرد اما در زمان معین خود به مسائل بیشتری خواهم پرداخت.

به گزارش نما، حجت الاسلام علی فلاحیان در گفتگو با مهر درباره طرح پیشنهادی هاشمی رفسنجانی مبنی بر تشکیل دولت وحدت ملی گفت: بنده موافق این پیشنهاد نیستم چرا که دولت وحدت ملی در زمانی می تواند تشکیل شود که انتخابات پارلمانی صورت گیرد و تنها در آن زمان دولت وحدت ملی معنا پیدا می کند، اکنون که انتخابات، ریاستی است این پیشنهاد معنایی ندارد.

وی گفت: البته رئیس جمهور می تواند به جای اینکه از اطرافیان خود در کابینه استفاده کند از همه سلایق و گروههای مختلف در قوه مجریه استفاده کنند اما همانطور که اذعان داشتم در حال حاضر پیشنهاد تشکیل دولت وحدت ملی محقق نخواهد شد.

فلاحیان در ادامه در خصوص انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و اینکه آیا قصد کاندیداتوری در این دوره از انتخابات را دارد، اظهار داشت: معتقدم کسانی که می خواهند وارد عرضه انتخابات شوند باید با برنامه مشخص وارد انتخابات شوند و نباید فقط به شعار اکتفا کنند، البته شعارهایی همچون عدالت محوری و حل مشکلات مردم ضروری است اما این شعارها نیز باید اجرایی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم نسبت به 8 سال گذشته آگاه تر شده اند و بهتر می توانند رئیس جمهور آینده را انتخاب کنند.

وی خطاب به کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: کاندیداها نباید فقط با شعار وارد صحنه شوند . در این راستا می توان به شعارهای رامنی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد که مدعی شده است که در صورت پیروزی 12 میلیون شغل ایجاد می کند در حالی که این شعار ابهاماتی را برای مردم و کارشناسان آمریکا ایجاد کرده است.

فلاحیان همچنین افزود: در خصوص حضور بنده نیز باید بگویم که فعلا پرداختن به این موضوع زودهنگام است، البته من برنامه هایم را قبلا ارائه کرده بودم و گفته بودم که چگونه می توان با تورم مبارزه کرد و چگونه می توان کشور را مدیریت کرد اما در زمان معین خود به مسائل بیشتری خواهم پرداخت.

وی در خصوص اینکه آیا این گفته شما به منزله آن است که قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را دارید ولی می خواهید در زمان معین کاندیداتوری خود را اعلام کنید، گفت: اگر در نظرسنجی ها رتبه خوبی را بدست آورم و به این نتیجه برسم که مردم خواهان آن هستند که فلاحیان در انتخابات حضور یابد حتما کاندیداتوری را خواهم پذیرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اما اگر نتایج نظرسنجی ها غیر از این بود کاندیداتوری من در صحنه انتخابات معنایی ندارد.

فلاحیان همچنین افزود: بنده درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری و حضورم در این دوره از انتخابات با خیلی ها صحبت کرده ام، با تیم کارشناسی و بعضی از اعضای مجلس خبرگان به گفتگو پرداختم.

وی در پاسخ به این سئوال که اقبال مردم به روحانیت در این دوره از انتخابات را چگونه ارزیابی می کنید، افزود: من در محافل مختلفی شرکت کرده ام و به این نتیجه رسیده ام که اقبال مردم در این دوره از انتخابات نسبت به انتخابات گذشته بهتر خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری توصیه کرد که نظرسنجی ها را جدی بگیرند ضمن آنکه برای تمامی احزاب و گروههای سیاسی اقبال مردم به کاندیداها و هماهنگی برنامه های آنان با برنامه های احزاب و تشکل های سیاسی مهم است.

وی همچنین فعالیت های زودهنگام انتخاباتی را به صلاح ندانست وگفت: ارائه برنامه ها، شعار ها و اهداف باید در زمان معین ارائه شود حتی کاندیداها می توانند در زمان تبلیغات معاون اول و کابینه خود را به مردم معرفی کنند.

۱۳۹۱/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...