نسخه چاپی

پیام‌های حضور تماشایی

عکس خبري -پيام‌هاي حضور تماشايي

ملت بزرگ ایران با حضور خیره‌كننده و تماشایی خود در جشن چهل سالگی انقلاب شكوهمند اسلامی بار دیگر دشمنان انقلاب اسلامی را ناامید و مأیوس كردند.


ملت بزرگ ایران با حضور خیره‌کننده و تماشایی خود در جشن چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی بار دیگر دشمنان انقلاب اسلامی را ناامید و مأیوس کردند. آمریکایی‌ها با تبلیغات رسانه‌ای خود به هم‌پیمانان خوش‌خیال خود قبولانده بودند که انقلاب اسلامی ایران 40 سالگی خود را نخواهد دید، از این رو میلیون‌ها دلار پول و سرمایه از آنها دوشیده بودند، اما در مقابل دوستداران انقلاب اسلامی همواره به تداوم انقلاب اسلامی امیدوار بودند که حضور تماشایی دیروز مردم در راه‌پیمایی 22 بهمن سبب تقویت روح امید در بین حامیان انقلاب در سراسر جهان شد. از طرفی این شکست بزرگ بار دیگر ضعف آمریکایی‌ها را به همگان نشان داد؛ اما درباره زمان‌شناسی و حضور مؤثر مردم در روز 22 بهمن به نکاتی اشاره می‌شود؛
1ـ از بعد داخلی باید گفت، الف‌ـ مردم نشان دادند نه تنها به انقلاب و نظام اسلامی امیدوارند، بلکه حل مشکلات اقتصادی را در دل انقلاب اسلامی پیگیر و خواستارند؛ لذا حضور گسترده مردم خط بطلانی بود بر همه آنهایی که ادعای فاصله گرفتن مردم از نظام را مطرح می‌کردند. در حقیقت، مردم در این حرکت بزرگ نشان دادند، خود صاحبان اصلی انقلابند، اعتقادی که نسبت به سال ۱۳۵۷ هیچ تغییری نکرده است. ب‌ـ اگر فرد یا گروهی در داخل کشور برخلاف منافع کشور و نظام حرکت کند، بدون شک از مردم دور خواهد شد. بنابراین انقلاب اسلامی به خوبی توانسته است با شناسایی ظرفیت‌های داخلی در مقابل سیل عظیم توطئه‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی ایستادگی کند. به این ترتیب، اگر گروه یا فردی درصدد نادیده گرفتن ظرفیت داخلی و به دنبال نگاه به بیگانه باشد، نه تنها موفقیتی به دست نمی‌آورد؛ بلکه بین خود و مردم هم فاصله ایجاد خواهد کرد.
2ـ از بعد خارجی هم اگر به رفتار آمریکا نه در چهل سال گذشته، بلکه در همین یک سال اخیر توجه کنیم، خواهیم دید آنها کار انقلاب را تمام‌شده تلقی می‌کردند. تشدید تحریم‌ها و تلاش برای تورم روزافزون که از طریق نفوذ در برخی مراکز اقتصادی صورت گرفت، آنها را امیدوارتر کرده بود؛ اما مردم ایران در 22 بهمن آمریکا را دچار یک سردرگمی اساسی کردند و خط بطلانی بر تحلیل‌های سیاست‌مداران آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران کشیدند؛ از این رو در شروع دهه پنجم انقلاب اسلامی، شاهد تغییر اساسی در نگرش کشورها به ایران با اقتدار خواهیم بود. ان‌شاءالله.

۱۳۹۷/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...