نسخه چاپی

كارت هوشمند ملی رونمایی شد

كارت هوشمند ملی دقایق قبل با حضور معاون اول رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری رونمایی شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، مراسم رونمایی از کارت هوشمند ملی پیش از ظهر چهارشنبه در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

ناظمی اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور و کارمندان سازمان ثبت احوال کشور در این مراسم حضور داشتند.

با توجه به برگزاری این مراسم در آستانه 13 آبان پدر و مادر شهید حسین فهمیده نیز در مراسم رونمایی از کارت ملی هوشمند حضور یافتند.

ناظمی اردکانی در این مراسم به اقدامات سازمان ثبت احوال در تهیه کارت هوشمند ملی اشاره کرد و گفت:‌ کار مطالعاتی این دستاورد یک سال طول کشید و در سال 90، 20 هزار کارت به صورت آزمایشی صادر شد و در سال 91 آماده صدور کارت برای سراسر کشور هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد ظرف هفته‌های آینده خط صدور کارت هوشمند ملی به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: در تهیه کارت هوشمند ملی از بالاترین فناوری روز استفاده شده که به لحاظ فیزیکی و نرم افزاری کاملاً امن است و قابلیت ثبت اثر انگشت و امضای الکترونیکی را دارد.

وی مهمترین کاربرد این کارت را شناسایی در فضای مجازی عنوان کرد. همچنین گفت که امکان اتصال آن به کلیه پایگاه های اطلاعاتی وجود دارد .

به گفته نظامی اردکانی استفاده از کارت هوشمند ملی در انتخابات، سیستم بیمه‌ای، سیستم مالیاتی، شبکه سیستم اعتباری، سیستم اسنادی و کارت پایان خدمت است.

وی گفت: حاصل این اقدام صرفه جویی در وقت و هزینه است. این تکنولوژی علیرغم همه تحریم ها، وارد کشور شده و این پروژه افتخاری برای دولت خدمت گذار دهم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

در این مراسم از دست اندرکاران تهیه کارت هوشمند ملی از جمله ممبینی معاون معاونت راهبردی و برنامه ریزی رئیس جمهور تقدیر و تشکر شد.

پیش از این اعلام شده بود که رونمایی کارت هوشمند ملی با حضور رئیس جمهور خواهد بود اما محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در این مراسم حضور پیدا کرد.

۱۳۹۱/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...