نسخه چاپی

سیدمصطفی میرسلیم:

اعضای FATF فهمیدند كه ایران مقابل تهدید تسلیم نمى شود

عکس خبري -اعضاي FATF فهميدند که ايران مقابل تهديد تسليم نمى شود

رییس شورای حزب موتلفه اسلامی گفت: بنا به تجربه مكرر تاریخى در شرایط تحریم، پذیرش معاهداتى همانند كنوانسیون‌های مربوط به FATF به تكمیل زنجیره محاصره كشور كمك مى كند.

سیدمصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به ادامه بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملّی (پالرمو) در نشست هفته آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هم اکنون نحوه بررسى دقیق و عاقبت‌اندیشانه و بدون شتابزدگى این لایحه مربوط به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در مجمع تشخیص مصلحت نظام، براى اعضای این گروه این پیام مهم را دارد که جمهورى اسلامى ایران نسبت به سرنوشت خود و ارزشهاى انقلاب و تسلیم نشدن در مقابل استکبار و فشارهاى ظالمانه اى که با تحریمهاى آمریکا بر او تحمیل مى شود با ساده لوحى برخورد نمى کند.

وی ادامه داد: اعضای FATF متوجه شده اند که ایران در مقابل تهدید و تطمیع تسلیم نمى شود و ترفندهایى که در قالب معاهدات بین المللى مى خواهند بر او تحمیل کنند، او را به تسلیم نمى کشاند، بنابراین باید راهى را انتخاب کنند که استقلال سیاسى ایران را مخدوش نکند و عزت او را زیر سؤال نبرد.

میرسلیم گفت: به نظر من آنها این پیام را بخوبى دریافته اند و خود را آماده مى کنند که حقوق مردم ایران و اقتدار معنوى آنان را بویژه در ظلم ستیزى و الهام بخشى به مستضعفان و محرومان و ستمدیدگان ، محترم شمارند. راهپیمایى ٢٢ بهمن امسال بطلان بسیارى از تصورات و خیالات خام طراحان FATF را که فکر مى کردند بتوانند ما را به زانو درآورند اثبات کرد و آنها باید از قلدرمآبى و دخالت به‌ویژه در امورى که به قدرت دفاعى مابر‌مى گردد و اصلاً قابل چانه زنى نیست ، دست بر دارند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه تحریمهاى آمریکا علیه ایران، به صورت یک جانبه و بدون مشورت با دیگران، وضع و بر ما تحمیل شده است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد دهندگان چنان میثاقهایى باید بدانند که توقع داشتن از جمهورى اسلامى به تن دادن به این معاهدات در شرائط قهرآمیز تحریمها، مورد تأیید مردم ما نیست، زیرا دربرگیرنده نوعى ذلت است و «هیهات منا الذلة» شعار ثابت انقلاب اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنا به تجربه مکرر تاریخى مردم فهمیده اند که در شرائط تحریم، پذیرش چنان معاهداتى هیچ گشایشى براى ما نیست بلکه کمک مى کند به تکمیل زنجیره محاصره ما.

وی با تأکید بر اینکه الحاق به کنوانسیون‌های مرتبط با FATF خطر بستن دست دولت را در مقابله و دور زدن تحریم‌های آمریکا دارد، خاطرنشان کرد: این خطر قطعى است زیرا ما ننشسته ایم تا آمریکا به خیال باطل خودش بیاید با اعمال تحریمهاى مستقیم یا ثانوى، یا با فتنه گرى در جهان براى منزوى نشان دادن ما به بهانه نپیوستن به معاهداتى که نتیجه پذیرش آنها قطعا افزایش محدودیت عمل براى ما محسوب مى شود، گامهاى موفقى بردارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در صورت پذیرش کنوانسیون‌های FATF اگر بخواهیم صادقانه آن‌ها را اجرا کنیم و اطلاعات راجع به نحوه دورزدن تحریم‌ها را ،که براحتى مى توانند با ظاهرسازى جرم سازمان یافته فراملى تلقى کنند، در اختیارشان بگذاریم مى توانند ما را محدودتر کنند و اگر برخلاف مفاد میثاق عمل کنیم ما را به خیانت و سستى و بدعهدى متهم و محکوم مى کنند.

۱۳۹۷/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...