نسخه چاپی

نگرانی مردم و كارشناسان از انتخاب كفاشیان

مدیرعامل سابق استقلال گفت: به نظر من وزارت ورزش در لابی كردن برای انتخابات این دوره ریاست فوتبال به شدت ناشیانه عمل كرد. آنها دو گزینه را وسط آوردندو قصد داشتند كه یكی از آنها را قربانی كنند. در آخر كار هم قرعه به نام محمد قریب افتاد.

به گزارش نمانیوز به نقل از شفاف ، علی کفاشیان برای 4 سال دیگر به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال برگزیده شد تا برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران یک رئیس برای دو دوره مختلف سکان هدایت فوتبال را برعهده بگیرد.

از 65 سال پیش که علی کنی به عنوان اولین رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان انتخاب شد تا به امروز، فوتبال ایران 24 رئیس داشته و انتخاب علی کفاشیان به عنوان رئیس پرمخاطب ترین ورزش کشور، بیست و پنجمین رئیس فوتبال را به جامعه ورزش معرفی کرد.

علي کفاشيان، رئيس فدراسيون که برخلاف گمانه‌زني‌هاي اوليه و حرف و حدیث های به وجود آمده در مورد کناره گیری وی، با قاطعیت کارش را ادامه داد و در تمام مصاحبه های خود عنوان کرد که در اين انتخابات بي‌رقيب است و پيروز مي‌شود. در پایان نیز این چنین شد و اعضای مجمع، کفاشیان را به عنوان گزینه مد نظر خود برگزیدند.

در این بین انتخاب علی کفاشیان به عنوان رئیس چهار سال آینده فوتبال موجی از نگرانی ها را در بین اهالی فوتبال و مردم فوتبالدوست کشور ایجاد کرده که مبادا دوره بعدی ریاست وی نیز مانند 4 سال گذشته پرحاشیه بوده و کلکسیونی از ناکامی ها را همراه داشته باشد.

هاشمی طبا: رای سفید وزیر ورزش تظاهر بود

مصطفی هاشمی طبا یکی از کارشناسانی است که معتقد است با انتخاب علی کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، روند چهار سال گذشته این ورزش پرطرفدار ادامه یافته و تغییری در وضعیت فوتبال به وجود نخواهد آمد.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی می گوید آنگونه که من شنیده بودم، هم محمد قریب و هم علی کفاشیان به عنوان گزینه های وزارت ورزش وارد این کارزار شده بودند. تفاوت این دو نیز در این موضوع بود که هر یک از آنها از کانال های مختلفی به وزیر معرفی شده بودند.

هاشمی طبا نظر خود درباره رای سفید وزیر ورزش وجوانان را نیز این گونه اعلام کرد: به نظر من این رای سفید دلیل بر بی طرفی وزارت ورزش و دولت نبوده و امری تظاهری می باشد.

پنجعلی: این انتصابات بود نه انتخابات

دیگر کارشناس فوتبالی کشورمان به شدت از وضعیت فوتبال کشورمان انتقاد کرد و حضور علی کفاشیان برای 4 سال آینده در فدراسیون فوتبال را بی تفاوت دانست.

محمد پنجعلی اظهار داشت که آنچه صبح امروز توسط اعضای مجمع و با حضور وزیر ورزش و جوانان به وقوع پیوسته انتصابات بوده و هیچ انتخابی در کار نبوده است چراکه هیئت های فوتبال که بیشترین رای را دارند زیر نظر فدراسیون فوتبال بوده و فدراسیون نیز زیر نظر وزارت ورزش کار می کنند.

عضو سابق هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس می گوید صد در صد کسانی که کاندیدا می شوند گزینه های وزارت ورزش هستند چراکه آنها فقط باید دستورها را اجرا کنند. کفاشیان نیز گزینه وزارت ورزش است و 4 سال دیگر دستور آنها را اجرا خواهد کرد.

وی در پایان اظهارات خود از بستر نامناسب فوتبال صحبت کرد و گفت: مشکل فوتبال ما جابه جایی افراد نیست. مشکل ما در ساختار فوتبال است. اگر بهترین ادم هم سر کار بیاید تا وقتی بستر مناسب آماده نباشد وضع همان خواهد بود که در 4 سال گذشته شاهد آن بودیم.

واعظ آشتیانی: کفاشیان از بین بد و بدتر انتخاب شد

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال تهران معتقد است که علی کفاشیان گزینه ای بوده که از بین بد و بدتر انتخاب شده و در وضعیت موجود، خیر الموجودین بوده است.

واعظ آشتیانی در گفتگو با شفاف ارزیابی خود نسبت به انتخاب علی کفاشیان به عنوان رئیس 4 سال آینده فوتبال را این گونه بیان کرد: به نظر من وزارت ورزش در لابی کردن برای انتخابات این دوره ریاست فوتبال به شدت ناشیانه عمل کرد. آنها دو گزینه را وسط آوردندو قصد داشتند که یکی از آنها را قربانی کنند. در آخر کار هم قرعه به نام محمد قریب افتاد. من پیش از این هم با واسطه به اقای قریب هشدار داده بودم که مراقب اوضاع باشد.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم به این انتخابات خوش بینانه نگاه کنیم باید بگویم اگر کفاشیان گزینه وزارت ورزش و جوانان نبوده، باید به استقلال اعضای مجمع تبریک گفت.

مدیر عامل سابق آبی پوشان در ادامه در خصوص رای سفید وزیر ورزش و جوانان این چنین گفت: وزارت ورزشی ها و شخص آقای وزیر به حدی از لابی های خود مطمئن بوده اند که این رای سفید برای آنها تفاوتی نداشته است.

آشتیانی توصیه ای نیز به اعضای مجمع فدراسیون فوتبال کردو گفت: توصیه می کنم اعضای مجمع کار را همین جا تمام شده ندانند و به عملکرد 4 سال آینده کفاشیان به صورت آگاهانه دقت کنند.

۱۳۹۰/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...