نسخه چاپی

بورس‌های اروپایی در بالاترین سطح ۵ ماهه اخیر

به كمك انتشار اخبار مثبت تجاری، بورس‌های اروپایی روز موفقی را به ثبت رساندند.

به گزارش نما، با توافق رهبران آمریکا و کره شمالی برای ادامه مذاکرات و پیشرفت در مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا، شاخص " استاکس ۶۰۰" که در بردارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپایی است با ثبت صعود ۰.۴ درصدی در بالاترین سطح خود از ماه اکتبر سال گذشته قرار گرفت.

بورس‌های بریتانیایی در آخرین معاملات بورس‌های اروپایی به کمک خبری مبنی بر آمادگی دولت حاکم بر انگلیس برای تمدید تاریخ خروج این کشور از اتحادیه اروپا، یکی از نیرومندترین صعودهای خود در سال جاری را تجربه کردند به گونه‌ای که شاخص بورس ایرلند ۱.۳ درصد بالا رفت. در انگلیس شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ثبت رشد ۰.۴۵ درصدی و ایستادن در سطح ۷۱۰۳.۷۳ واحدی به کار خود خاتمه داد.

روند صعودی بورس‌های اروپایی محدود به جزیره بریتانیا نبود و در تمام کشورهای دیگر نیز به چشم می‌خورد. در آلمان شاخص " دکس" بورس فرانکفورت حدود یک درصد و در فرانسه، شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس ۰.۴۷ درصد افزایش یافتند.

در آمریکا، شاخص‌های بورس وال استریت نیز از روند صعودی بورس‌ها جا نماندند و شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ثبت رشد ۰.۶۹ درصدی به کار خود خاتمه داد تا سودآوری خود از ابتدای سال جاری میلادی را به ۱۱ درصد برساند. شاخص " داوجونزاینداستریال اوریج" نیز ۰.۴۳ درصد افزایش یافت و شاخص " نزدک کامپوزیت" با ثبت رشد ۰.۸۳ درصدی به کار خود خاتمه داد.

در بازار نفت، بهای هر بشکه نفت " وست تگزاس اینترمدیت" با ۲.۴۸ درصد کاهش به ۵۵.۸۰ دلار رسید و نفت برنتدریای شمال با ۱.۸۷ درصد کاهش به ازای ۶۵.۰۷ دلار در هر بشکه مبادله شد.

در معاملات فلزات گران بها، هر اونس طلا با ۱.۴۶ درصد کاهش به ۱۲۹۳.۶۵ دلار و هر اونس نقره با ۳.۹ درصد کاهش به ۱۵.۲۱ دلار رسید.

۱۳۹۷/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...