نسخه چاپی

راه‌حل نظامی برای ونزوئلا آخرین راه چاره است

سردسته مخالفان ونزوئلا ضمن كوتاه آمدن از مواضع قبلی خود، اعلام كرده است سناریوی نظامی در این كشور در واقع آخرین راه چاره است.

به گزارش نما، «خوان گوایدو» سردسته مخالفان ونزوئلا اعلام کرد مخالفان این کشور تنها پس از شکست همه گزینه‌های دیگر، راه نظامی را برای حل بحران در نظر خواهند گرفت.

خوان گوایدو اعلام کرد سناریوی نظامی در واقع آخرین راه چاره است و هیچکس خواستار آن نیست.

خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا، ۲۳ ژانویه گذشته خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور دانست و نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا این اقدام را به منزله توطئه برای کودتا اعلام و روابط دیپلماتیک ونزوئلا را با آمریکا قطع کرد. آمریکا ۲۸ ژانویه گذشته تحریم‌هایی را علیه شرکت نفت دولتی PDVSA ونزوئلا اعمال کرد.

گوایدو از سوی کشور‌های گروه لیما (به استثناء مکزیک) و نیز کشور‌های آلبانی، گرجستان، آمریکا و سازمان کشور‌های آمریکایی به رسمیت شناخته شده است. برخی کشور‌های اتحادیه اروپا نیز از وی حمایت و ابراز امیدوار کردند که برگزاری انتخابات جدید بتواند بحران در ونزوئلارا حل و فصل کند.

کشور‌های روسیه، بولیوی، ایران، کوبا، نیگاراگوئه، السالوادور و ترکیه حامی نیکلاس مادورو هستند. بلاروس و چین نیز خواستار حل و فصل این تنش‌ها از راه‌های مسالمت آمیز شدند و مخالفت خود را با هر گونه مداخله خارجی اعلام کردند. دبیرکل سازمان ملل متحد نیز برگزاری مذاکره برای حل و فصل این بحران را خواستار شده است.

۱۳۹۷/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...