نسخه چاپی

جزئیاتی از نخستین دیدار پلوسی و ترامپ در كاخ‌سفید

رئیس مجلس نمایندگان آمریكا در یك مصاحبه درباره نخستین ملاقاتی كه با دونالد ترامپ در كاخ‌سفید داشت، توضیحاتی را ارائه كرد.

به گزارش نما، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با «رولینگ استون» به نخستین ملاقات خود با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اوایل سال ۲۰۱۷ اشاره کرد و آن را عجیب خواند.

وی در این خصوص گفـت: ما باید به طور معمول در اتاق کابینه ملاقات می‌کردیم، اما او (ترامپ) از ما خواست به قسمت شرقی کاخ سفید برویم تا بتوانیم از خود پذیرایی کنیم و چیزی بخوریم. این واقعا عجیب بود، اما در هر حال ما این ملاقات را انجام دادیم و من داشتم به این فکر می‌کردم که او این ملاقات تاریخی را چگونه آغاز می‌کند؟ آیا با جمله‌ای از کتاب مقدس آغاز می‌کند؟ آیا با جمله‌ای از بنیانگذاران ما آغاز می‌کند؟ آیا داستانی از خانواده اش می‌گوید؟ اما او اینگونه آغاز کرد و گفت: می‌دانید «من در کسب آرای مردمی پیروز شدم».

پلوسی که از این جمله ترامپ متعجب شده بود در واکنش به آن گفت: زمانی که این را شنیدم با خود گفتم چی؟ این واقعا تعجب‌آور است؛ و بعد او گفت زیرا ۳ تا ۵ میلیون نفر غیرقانونی رأی دادند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه افزود: همیشه یک پروتکل در این جلسات وجود دارد که نخست رئیس جمهور صحبت می‌کند سپس سخنگوی او و بعد از آن هم نمایندگان اکثریت و اقلیت مجلس سنا و نمایندگان. او نمی‌داند که باید در اینگونه نشست‌ها درباره آمریکا و اولویت‌های کشور صحبت کند. سپس من به دونالد ترامپ گفتم. آقای رئیس جمهور. این حقیقت ندارد. این حقیقت ندارد. آنچه شما می‌گویید هیچ سند و مدرکی برای آن وجود ندارد. سپس او به من گفت بازخورد خوبی بود. من باید به او ثابت کنم. من حتی روی ایالت کالیفرنیا حساب هم نمی‌کنم.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه هم به تعریف و تمجید از دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا پرداخت و گفت: مردم هرگز به طور کامل درک نخواهند کرد که او چه کار‌های بزرگی برای کشور ما انجام داد. تنها راهی که آن‌ها می‌توانند متوجه آن شوند این است که دولت او را با دولت کنونی مقایسه کنند. اوباما یک لاف زن نبود. او کار‌های زیادی انجام داد و هرگز درباره آن‌ها زیاد صحبت نکرد.

۱۳۹۷/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...