نسخه چاپی

رقبای روسیه به دنبال جنگ فضایی هستند

رئیس ستاد مشترك ارتش روسیه می‏‌گوید آمریكا و متحدانش سیاست تهاجمی را در پیش گرفته‎اند و به دنبال تقابل فضایی و اطلاعاتی با روسیه هستند.

به گزارش نما، «والری گراسیموف» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه می‎گوید رقبای ژئوپلیتیکی این کشور به دنبال جنگ‎افروزی علیه دشمنی هستند که اصلی‎ترین مشخصه آن برخورداری از فناوری‌های پیشرفته است و در این راه نیز از تقابل اطلاعاتی و تسلیحات فضاپایه‌ با دقت هدف‎گیری بالا استفاده می‌کنند.

وی در ادامه افزود: به‎این‎ترتیب، جستجوی راهبردهای واقع‌بینانه برای مواجهه با دشمنی متفاوت از اهمیت بسیاری در راستای توسعه این تئوری برخوردار است.

گراسیموف ادامه داد: روسیه باید درباره ماهیت و محتوای راهبرد نظامی خود و همچنین اصول بازدارندگی و حتی آمادگی برای جنگ، شفاف‎سازی کند.

وی افزود: تحت این شرایط، نیروهای مسلح روسیه باید با توسل به شیوه‎های کلاسیک و نامنظم، آماده پیشبرد انواع جدیدی از نبردها باشند.

گراسیموف همچنین گفت: آمریکا و متحدانش خط مشی تهاجمی را در سیاست خارجی خود اتخاذ کرده‌اند و به دنبال تهاجم نظامی هستند و در این راه، از انقلاب‎های رنگی و قدرت نرم نیز استفاده می‎کنند. آنها به دنبال زیر سوال بردن تمامیت ارضی و محو دولت‎هایی هستند که آنها را دوست نمی‌‌پندارند.

وی از عراق، لیبی و اوکراین به عنوان کشورهایی یاد کرد که قربانی این خط مشی سیاسی آمریکا هستند حال آنکه اکنون، ونزوئلا نیز چنین مسئله‎ای را تجربه می‎کند.

۱۳۹۷/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...