نسخه چاپی

گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط، شرط قطر برای عربستان و امارات

دولت قطر بار دیگر تأكید كرد كه با وجود استمرار محاصره غیرقانونی و تحمیلی بر این كشور، گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط بهترین راه‌حل برای بحران در روابط دوحه و چهار كشور عربی است.

به گزارش نما، «یوسف سلطان لرم» مدیر اداره سازمان‌های بین‌المللی در وزارت خارجه قطر، در چهل و ششمین نشست شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ابوظبی به ایراد سخن پرداخت.

وی بر موضع ثابت قطر و تمایل آن برای حفظ پیوندهای برادری اسلامی و پایبندی به منشور سازمان همکاری اسلامی در خصوص دعوت به احترام به حاکمیت کشورها و استقلال آن و نیز عدم دخالت در امور داخلی این کشورها تأکید کرد.

این مقام قطری تصریح کرد که دوحه با قاطعیت به مقابله با افراطی‌گری و تروریسم در تمامی اشکال آن ادامه می‌دهد و در تمامی تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم شریک است.

به نوشته روزنامه قطری «الشرق»، این مسئول قطری همچنین با اشاره به بحران‌های بزرگ و چالش‌های روزافزون در بسیاری از کشورهای اسلامی در نتیجه استمرار تنش‌ها و گسترش خشونت و تروریسم، گفت که این چالش‌ها می‌طلبد که سازمان همکاری اسلامی نقش بزرگی برای تقویت همکاری بین اعضای این سازمان از طریق مواضع یکپارچه و منسجم به دور از دودستگی‌ها و اختلافات، ایفا کند.

چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) از خرداد ماه سال ۱۳۹۶ روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند.

۱۳۹۷/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...