نسخه چاپی

اروپا درباره دستگیری گوایدو به دولت ونزوئلا هشدار داد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد دستگیری رهبر مخالفان ونزوئلا به دولت این كشور هشدار داد.

به گزارش نما، اتحادیه اروپا در زمینه دستگیری «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا به دولت این کشور هشدار داد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، گوایدو قرار است به زودی به ونزوئلا بازگردد و تهدید شده که در این کشور دستگیر خواهد شد. «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مورد گفت: «هر اقدامی که آزادی، امنیت و یا فردیت گوایدو را خدشه‌دار کند به معنای افزایش چشمگیر تنش خواهد بود.»

وی افزود: «اعضای مجلس ملی طبق قانون‌اساسی دارای مصونیت هستند که این موضوع باید به طور کامل رعایت شود. نمایندگان باید در شرایطی باشند تا بدون نگرانی درباره خود و خانواده‌شان به ماموریتشان بپردازند.»

از ماه ژانویه که گوایدو خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد، کشورهایی نظیر روسیه و چین تأکید کردند او باید مشکلاتش با مادورو را با مذاکره حل کرده و از دعوت طرفدارانش به خیابان اجتناب کند. اما از سوی دیگر آمریکا با تهدید نظامی دولت رسمی ونزوئلا تلاش دارد بر آتش اختلافات بیفزاید.

آمریکا در ماه گذشته میلادی محموله‌ای از به‌ اصطلاح کمک‌های مردمی به مرزهای ونزوئلا فرستاد اما مادورو اعلام کرد نیازی به کمک‌ آمریکا ندارد زیرا به عقیده وی واشنگتن از کشورش میلیاردها میدزدد و خرده نان تعارف می‌کند.

گوایدو در پاسخ به این کار دولت، به مرز کلمبیا رفت اما نتوانست جریانی برای ورود کمک‌های آمریکا به داخل خاک ونزوئلا باز کند. پس از آن نیز سفرش به «بوگوتا» پایتخت کلمبیا و برزیل نتیجه‌ای در بر نداشت.

۱۳۹۷/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...