نسخه چاپی

تولید نفت خام آمریكا در ماه دسامبر افت كرد

اداره اطلاعات انرژی آمریكا در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام كرد كه تولید نفت خام آمریكا، در ماه دسامبر با اندكی كاهش به ۱۱.۸۵ میلیون بشكه در روز رسید كه این اولین افت آن از ماه می تاكنون است.

به گزارش نما، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تولید نفت خام آمریکا، در ماه دسامبر با اندکی کاهش به ۱۱.۸۵ میلیون بشکه در روز رسید که این اولین افت آن از ماه می تا کنون است.

این نهاد اعلام کرد که میزان تولید نفت آمریکا، ۵۶ هزار بشکه در روز از رکورد ۱۱.۹۱ میلیون بشکه در روزِ ماه نوامبر، کمتر شده است.

درحالی‌که تولید در تگزاس و داکوتای شمالی، بزرگترین ایالت‌های تولیدکننده نفت در خشکی، رشد کرده بود، کاهش قابل‌توجه تولید در خلیج مکزیک آمریکا، این رشد را خنثی کرد.

تولید نفت در میادین نفتی تگزاس، در این ماه با ۳۵ هزار بشکه در روز رشد همراه بود و در داکوتای شمالی ۱۸ هزار بشکه در روز بالا رفت، درحالی که تولید از میادین دریایی خلیج مکزیک با افتی ۱۲۵ هزار بشکه‌ای روبرو شد.

رشد تولید در خشکی، با استفاده از تکنولوژی‌های جدید حفاری هیدرولیک، که به آن فِرَکینگ می‌گویند، سال گذشته آمریکا را به برترین تولیدکننده نفت در جهان تبدیل کرد.

۱۳۹۷/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...