نسخه چاپی

بازار صیفی تا ۲۵ روز آینده آرام می شود

كارگر گفت: طی هفته‌های اخیر قیمت پرتقال، نارنگی و برخی انواع صیفی نظیر كاهو، خیار و سبزی با نوساناتی در بازار روبروست.

به گزارش نما، اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر قیمت پرتقال، نارنگی و برخی انواع صیفی نظیر کاهو، خیار و سبزی با نوساناتی در بازار روبروست.

وی از افزایش ۱۰ درصدی قیمت پرتقال در بازار خبر داد و گفت: قیمت هرکیلو پرتقال تامسون ۴ تا ۶ هزار، پرتقال جنوب ۵ تا ۱۰ هزار، پرتقال خونی جنوب ۵ تا ۸ هزار، پرتقال خونی شمال ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار، پرتقال رسمی شمال ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، خرمالو ۷ تا ۱۱ هزار، انار ۵ تا ۱۰ هزار، انگور ۶ تا ۱۰ هزار و سیب لبنانی زرد و قرمز ۵ تا ۱۰ هزار تومان است.

کارگر قیمت هر کیلو خیار بوته‌ای را ۳ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: همچنین قیمت هر کیلو خیار گلخانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰، کیوی ۴ تا ۹ هزار، لیموشیرین ۳ تا ۵ هزار، موز ۹ تا ۱۱ هزار، نارنگی بندری ۹ تا ۱۵ هزار، نارنگی تخم پاکستانی ۵ تا ۱۰ هزار و هندوانه ۲ تا ۴ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به اینکه بازار صیفی نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو لیمو ترش سنگی با نرخ ۴ تا ۶ هزار، نارنج یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، بادمجان قلمی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، بادمجان گلخانه ۴ تا ۶ هزار، پیاز زرد ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، پیاز شیری ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، پیاز قرمز ۳ تا ۴ هزار، سیب زمینی ۲ تا ۳ هزار، سیر خشک ۵ تا ۱۳ هزار، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، فلفل تند ریز ۳ تا ۶ هزار و فلفل دلمه سبز ۷ تا ۱۰ هزار تومان در میدان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلو کاهو پیچ سالادی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی ۳ تا ۵ هزار، کدو حلوایی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کلم بروکلی ۳ تا ۷ هزار، گوجه فرنگی بوته‌ای ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، گوجه فرنگی گلخانه ۴ تا ۹ هزار، لوبیا سبز ۵ تا ۷ هزار و هویج یک هزار و ۶۰۰ تا ۳ هزار تومان است.

کارگر نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۳ تا ۴ هزار و سبزی خوردن را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران واردات سیب و نارنگی را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به نوسان قیمت سیب و نارنگی در روز‌های اخیر، از مسئولان تقاضا داریم که برای تنظیم بازار شب عید سیب و نارنگی وارد کنند.

به گفته وی، با توجه به آنکه در شرایط فعلی صیفی و سبزی مورد نیاز از مناطق جنوبی کشور تامین می‌شود، از این رو کمبود عرضه نسبت به تقاضا نوساناتی را در بر دارد که انتظار می‌رود تا ۲۵ روز آینده با بدست آمدن محصول از شمال، ورامین و کرج قیمت کاهش یابد.

کارگر در پایان قیمت میوه در بازار شب عید را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: با توجه به آنکه تقاضا برای خرید میوه از ۲۵ تا ۲۷ اسفند در بازار آغاز می‌شود، از این رو امکان پیش بینی قیمت در بازار وجود ندارد.

۱۳۹۷/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...