نسخه چاپی

تك نرخی شدن ارز برای صنعت داروسازی چه مزیتی دارد؟

نایب رئیس سندیكای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران درباره مزیت های تك نرخی شدن ارز برای صنعت داروسازی توضیحاتی ارائه كرد.

به گزارش نما، عباس کبریایی زاده نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران اظهار با بیان اینکه تک نرخی شدن ارز برای صنعت داروسازی اقدام کار درستی است گفت: اما باید چند اقدام مد نظر دولت قرار گیرد، مابه‌التفاوت نرخ به بیمه‌ها و صنعت دارو منتقل شود و بیمه‌ها نیز سهم پرداختی بیماران را کم کنند.

وی افزود: اگر سازمان‌های بیمه‌گر مابه‌التفاوت نرخ ارز را به بیمه‌ها انتقال دهند و سازمان بیمه‌گر سهم پرداختی بیماران را از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد برسانند فشاری به مصرف کننده وارد نخواهد شد.

کبریایی زاده تصریح کرد: تنها اشکال بزرگی که متوجه زنجیره تامین دارو خواهد شد، این است که نیاز صنایع داروسازی به ریال به شدت افزایش خواهد کرد و کمبود نقدینگی ممکن است زنجیره تامین دارو را مختل کند، دولت در واقع باید ارزی که به صنایع داروسازی اختصاص می‌دهد را یک سال دیگر دریافت کند یعنی به عبارتی خط اعتباری به صنعت داروسازی کشور بدهد و اگر این خط اعتباری داده نشود کارخانه‌ها توان خرید دارو را نخواهند داشت.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: افزایش قیمت دارو به شرطی که سهم پرداختی بیمه‌ها افزایش یابد به بیماران لطمه‌ای وارد نخواهد شد.

وی در خصوص نحوه هزینه کرد مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی برای صنعت داروسازی گفت: مبلغ ناچیزی به دست داروخانه‌ها رسید و باقی مبلغ در دانشگاه‌ها صرف شد، در حال حاضر ذخیره سازی مواد اولیه مناسب است و برنامه‌ریزی که وزارت بهداشت انجام داد تا شش ماه دیگر مشکلی نخواهیم داشت و اگر با تک نرخی شدن ارز فکری به حال صنعت نکنیم ممکن است دچار چالش شویم.

۱۳۹۷/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...