نسخه چاپی

ضرورت توجه به فضای آموزشی

بطحایی با تأكید بر اینكه ضرورت توجه به فضای آموزشی به این دلیل است كه از عوامل یادگیری است، افزود: باید تجهیزات و فضای آموزشی مرتبا مورد واكاوی قرار گرفته و به‌روز شوند.

به گزارش نما، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: محیط آموزشی بسیاری از مؤلفه‌ها و مفاهیمش با گذشته تغییر کرده است؛ محیط آموزشی که یادگیری در آن اتفاق می‌افتاد، معنایی فراتر از گذشته دارد و مدرسه به عنوان یک محیط یادگیری بی‌تأثیر از تغییرات نیست.

وی با بیان اینکه منظور از یادگیری تغییرات نسبتاً پایداری است که در رفتار و نگرش یادگیرنده اتفاق بیفتد، گفت: بخشی از فعالیت‌ها که ما در مدارس انجام می‌دهیم منجر به تغییر نسبتاً پایدار نمی‌شود ولو اینکه کارنامه‌ها درخشان باشد

بطحایی اضافه کرد: مدارس مرکب از ارکان و اجزایی است که در کنار آن محیط یادگیری را می‌سازند و سهم هر کدام از اجزا به طور جداگانه قابل اندازه‌گیری نیست.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت توجه به فضای آموزشی به این دلیل است که از عوامل یادگیری است، افزود: باید تجهیزات و فضای آموزشی مرتبا مورد واکاوی قرار گرفته و به‌روز شوند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سیر تغییر و تطور مدارس در کشور ما بعد از اسلام، رو به جلو است؛ در ابتدا مدارس و مساجد یکی بود و بعدها هم مسجد در کنار مدرسه بود و در دوره دیگری مدارس با الهام از کاروان‌سراها، حجره‌حجره شد و بعد هم مکتب‌خانه‌ها شکل گرفت و در دوره بعد، مدارس شکل گرفت.

وی با بیان اینکه مدارس دارای ویژگیهای منحصر به فرد بود که در تغییرات سیر گذشته بخشی حذف شده است، افزود: محل نیایش و محراب جایگاه خاص و ویژه داشته داشت و ویژگی دوم که ما امروز به آن بیش از گذشته نیاز داریم، نشانه‌ها و نمادهای خلقت در مدارس است که در گذشته به وضوح قابل مشاهده بود وجود فضای سبز، گلخانه و گیاه در مدارس به وضوح وجود داشت که امروز متأسفانه جای خود را به آسفالت داده است.


۱۳۹۷/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...