نسخه چاپی

ادعاهای بی اساس رئیس مجلس عربستان علیه ایران

رئیس مجلس شورای عربستان، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی كشورهای عربی متهم كرد.

به گزارش نما، عبدالله آل شیخ، رئیس مجلس شورای عربستان در بیست و نهمین نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی که در امان پایتخت اردن برگزار شد، مدعی شد: نمی‌توان در رابطه با تروریسم و مساله حمایت از تروریسم صحبت کرد بدون اینکه در رابطه با منبع و حامی رسمی و ستون فقرات آن یعنی ایران اشاره کرد.

این مسئول سعودی همچنین جمهوری اسلامی ایران را به انجام عملیات تروریستی، صادر کردن تفکر تروریستی، حمایت از گروهک‌های تروریستی، ایجاد فرقه گرایی و جنگ‌های داخلی و همچنین به کارگیری سیاست‌های خصمانه متهم کرد.

رئیس مجلس شورای عربستان در ادامه مدعی شد که ایران در امور داخلی دیگر کشورها و خصوصاً جهان عرب دخالت می‌کند بدون اینکه به اصول دین اسلام و یا اصل حسن همجواری احترام بگذارد.

به گزارش ایسنا، ادعای دخالت ایران در امور دیگر کشورها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایرانی تأکید می‌کنند ایران کشوری است که با عزم جدی و اراده بالا در تلاش است که به ایجاد صلح وثبات در مجموعه منطقه کمک کند، نقش ایران در منطقه سازنده است و اینکه ایران را متهم به دخالت در امور کشورهای دیگر کنند، فرافکنی است. برخی فکر می‌کنند که با مطرح کردن نام دیگر کشورها می‌توانند از زیر بار مسئولیت و مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستند کنار بروند.

ادعای حمایت ایران از گروهک‌های تروریستی درحالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین مخالف تروریسم در جهان به شمار می‌رود و برای ریشه کن کردن آن تلاش‌های فراوانی کرده است. ایران در بیرون راندن داعش و دیگر گروهک‌های تکفیری از سوریه و عراق نقش پررنگی داشته است که دولت‌های قانونی این کشورها بارها این مساله را اعلام و از جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرده‌اند این درحالی است که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات مرزهای خود را بر روی داعش باز کردند تا وارد عراق و سوریه شوند و از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی کردند.

۱۳۹۷/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...