نسخه چاپی

دیدار روسای ستاد مشترك ارتش‌های آمریكا و روسیه در وین

روسای ستاد مشترك ارتش‌های آمریكا و روسیه در وین با یكدیگر دیدار و درباره وضعیت سوریه پس از تصمیم واشنگتن برای خارج كردن كامل نیروهایش از این كشور گفت‌وگو كردند.

به گزارش نما، پاتریک رایدر، سخنگوی ستاد مشترک ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اظهار کرد: دیدار جوزف دانفورد، ژنرال آمریکایی با والری گراسیموف، همتای روسش در اتریش فرصتی به آن دو برای بررسی راه‌های بهبود امنیت عملیاتی و ثبات استراتژیک میان ارتش‌های دو کشور بخشید.

در ادامه این بیانیه آمده است، این دو مسؤول نظامی اقدامات لازم برای جلوگیری از هر گونه برخورد میان عملیات نظامی روسیه از یک سو و عملیات نیروهای ائتلاف ضد داعش از سوی دیگر در سوریه را بررسی کردند.

همچنین در این بیانیه آمده است، ژنرال دانفورد و ژنرال گراسیموف در دیدار خود در وین درباره ثبات استراتژیک و امنیت منطقه‌ای، پیمان استارت برای مقابله با سلاح هسته‌ای و پیمان منع تسلیحات هسته‌ای میانبرد گفت‌وگو کردند.

در بیانیه پنتاگون نیز آمده است، فرماندهان نظامی بر اهمیت حفظ مذاکرات منظم به منظور اجتناب از هرگونه اشتباه در حساب‌گری‌ها تاکید کردند چراکه این موضوع شفافیت در مناطق مورد نزاع را بیشتر می‌کند.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، روسای دو ارتش بر اهمیت ادامه همکاری‌ها جهت جلوگیری از بروز حوادث تاکید کردند.

وزارت دفاع روسیه این نشست را سازنده خواند.

۱۳۹۷/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...