نسخه چاپی

رد پای "مرداك" در جانبداری بی‌ چون و چرای "فاكس نیوز" از ترامپ

اگر گزارش جدیدی درباره چگونگی پوشش خبری فاكس نیوز از بزرگترین رسوایی‌های ترامپ صحت داشته باشد، تصویری آشكار از اینكه چرا بسیاری از محافظه‌كاران همچنان بیشترین میزان رضایت در ۴۰ سال گذشته را به ترامپ اختصاص می‌دهند، مشخص می‌شود.

به گزارش نما، افشاگری جدید روزنامه‌نگار تحقیقی نیویورکر نشان می‌دهد اشخاصی در محافظه‌کارترین شبکه آمریکا تصمیمات متعددی اتخاذ کرده‌اند تا دیدگاه‌های راستگرای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را به بهترین شکل به نمایش درآورند.

یکی از نکات هشداردهنده گزارش نیویورکر این است که کارکنان فاکس از قبل به ترامپ اطلاع داده بودند که میگن کلی، مجری تلویزیونی و صاحب‌نظر سیاسی این شبکه قرار است سوالاتی درباره سوء رفتارهای او با زنان و جزئیاتی از تغییر کیش او به سمت جمهوری‌خواهی بپرسد. چنانچه این مساله صحت داشته باشد، حرکتی بسیار ریاکارانه است چون خود ترامپ پیشتر از اقدام گزارشگر سی‌ان‌ان که گفته می‌شد سوالات مناظره را در اختیار کمپین هیلاری کلینتون قرار داده بود، به شدت انتقاد کرده و در نهایت این گزارشگر از سمتش استعفا داد.

اما بررسی عملکرد فاکس نیوز در مدیریت بزرگترین رسوایی‌های دولت ترامپ احتمالاً میزان تعهد این شبکه تلویزیونی به حداقل کردن حجم اخبار منفی که به دست بینندگان می‌رسد، فاش می‌کند. جین میر، روزنامه‌نگار تحقیقی نیویورکر می‌گوید: دایانا فالزونه از فاکس که به مدارکی از رابطه جنسی دونالد ترامپ و استورمی دنیلز در سال ۲۰۰۶ دست یافت، بارها و بارها گزارشش بین سردبیران مختلف دست به دست چرخید و در نهایت کن لاکورته، رئیس وقت فاکس به او گفت "گزارش خوبی نوشته‌ای اما روپرت (مرداک) می‌خواهد دونالد ترامپ ببرد. بنابراین این قضیه را رها کن." لاکورته بیان چنین اظهاراتی را رد می‌کند اما یکی از همکاران دایانا فالزونه شنیدن چنین سخنانی را تایید می‌کند.

نتایج نظرسنجی مرکز پیو نشان می‌دهد، محافظه‌کاران اصولی که جهان‌بینی و الگوهای رای‌دهی بسیار محافظه‌کاری دارند، بیش از سایر رسانه‌ها، دور یک منبع خبری جمع شده‌اند: فاکس نیوز. حدود نیمی از محافظه‌کارانی که مورد بررسی قرار گرفتند، فاکس نیوز را به عنوان اصلی‌ترین مرجع اخبار سیاسی معرفی کردند. این بررسی نشان می‌دهد، محافظه‌کاران اصولی حتی اگر اخبار را از رسانه‌های دیگر دنبال کنند به ۲۴ مورد از ۳۶ منبع خبری شامل واشنگتن پست، نیویورک تایمز، ان‌آرپی و سی‌ان‌ان اعتمادی ندارند. حدود ۹۰ درصد از این محافظه‌کاران به فاکس نیوز اعتماد دارند.

پیش از این هم تردیدی وجود نداشت که پوشش خبری فاکس نیوز از دولت ترامپ شدیداً مثبت است اما این گزارش اطلاعات جدیدی در اختیار عموم قرار می‌دهد و اثبات می‌کند که این شبکه خبری به علت رویکرد بانفوذترین مرد این شبکه یعنی روپرت مرداک که می‌خواهد دونالد ترامپ قوی‌ترین مرد جهان باشد، گزارش‌های منفی علیه ترامپ را نادیده می‌گیرد.

۱۳۹۷/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...