نسخه چاپی

رویكرد دوگانه دولت در قبال قرارگاه خاتم

یك هفته پس از سخنان حسن روحانی در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی مبنی بر لزوم خروج نیرو‌های مسلح از اقتصاد، وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی در گفت‌وگو با روزنامه دولتی ایران تأكید می‌كند كه «قرارگاه خاتم حسب درخواست دولت در پروژه‌ها وارد می‌شود.»

به گزارش نما یک هفته پس از سخنان حسن روحانی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر لزوم خروج نیرو‌های مسلح از اقتصاد، وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی در گفت‌وگو با روزنامه دولتی ایران تأکید می‌کند که «قرارگاه خاتم حسب درخواست دولت در پروژه‌ها وارد می‌شود.» محمد اسلامی در این مصاحبه در پاسخ به این سؤال که «واگذاری پروژه‌های عمرانی و زیرساختی به شرکت‌ها شرایط خاصی وجود دارد؟ چرا در چند ماه اخیر قرارگاه خاتم بیشترین سهم را در واگذاری طرح‌ها برای ساخت داشته است؟» می‌گوید که «در واگذاری پروژه‌ها فراخوان می‌دهیم و پروژه‌ها را از طریق مناقصه واگذار می‌کنیم. قرارگاه خاتم حسب درخواست دولت در پروژه‌ها وارد می‌شود. مشارکت قرارگاه به دلیل نوع تبادلات مالی و توان و رابطه‌ای که با همه دولت‌ها داشته، قانونی است و طبق قانون برنامه است که از ظرفیت قرارگاه استفاده شود. هر جا که دولت درخواست داده، قرارگاه مشارکت کرده است و این‌طور نیست که قرارگاه با شرکت‌های خصوصی رقابت کند و ما هیچ تبعیضی در واگذاری پروژه‌ها به شرکت‌ها نداریم.»
این البته اول بار نیست که از زبان رئیس جمهور و دولتمردان یازدهم و دوازدهم این موضع شنیده می‌شود که قرارگاه خاتم برای کمک به دولت و با درخواست دولت انجام پروژه‌هایی را که اجرایش از توان‌بخش خصوصی فراتر است، عهده‌دار می‌شود؛ همان‌طور که اول بار نبود که رئیس جمهور علیه آنچه فعالیت اقتصادی نیرو‌های مسلح می‌نامد، موضع گرفته است. روال کلی دولت روحانی در این ۵ سال در مورد سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا این بوده که علیه نیرو‌های مسلح موضع‌گیری می‌کنند و وقتی پیمانکار برای انجام پروژه‌ها پیدا نمی‌کنند، از قرارگاه خاتم تقاضای کمک می‌کنند، پروژه انجام می‌شود، رئیس جمهور یا وزیر مربوطه برای افتتاح می‌روند و فخر سازندگی بومی می‌فروشند و عکس تبلیغاتی می‌گیرند و بعد از مدتی هم مجدداً مواضع علیه فعالیت‌های سازندگی سپاه را از سر می‌گیرند. حالا میزان بدهی دولت به قرارگاه خاتم بماند که یکی از اصلی‌ترین دلایل رجوع دولت به قرارگاه است؛ کدام پیمانکار دیگری را می‌شناسند که بدون دریافت مطالباتش و فقط به خاطر ملت ایران کار کند؟!
اصلاح‌طلبان مدام فریاد خروج نظامیان از اقتصاد سر می‌دهند، اگر این موضوع تا این حد برایشان مهم است، چرا از دولت خود نمی‌خواهند که پروژه‌ها را به نظامیان ندهد؟!
منبع: روزنامه جوان

۱۳۹۷/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...