نسخه چاپی

رشد ۵۳ درصدی صادرات خرما در ۱۰ ماهه امسال

مدیركل دفتر هماهنگی صادرات محصولات كشاورزی و صنایع تبدیلی از افزایش ۵۳ درصدی صادرات انواع خرما در ده ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش نما، روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران به نقل از محمود بازاری با اعلام این خبر اظهار داشت: صادرات هفت ردیف تعرفه خرما در ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 53درصد افزایش در ارزش و 27 درصد افزایش در وزن را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی افزود: مجموع صادرات انواع خرما در ده ماهه امسال 258 میلیون دلار و 249 هزار تن برآورد شده که این رقم در دوره مشابه سال گذشته 186 میلیون دلار و به وزن 196 هزار تن بوده است.

وی گفت: طی مدت مذکور، در مجموع بیش از 284 میلیون دلار محصول خرما به پنج بازار اصلی هدف شامل هند، پاکستان، عراق، قزاقستان و ترکیه صادر شد که در مقایسه با 186 میلیون دلار صادرات سال 96 نشان‌دهندۀ افزایش 53 درصدی است.

گفتنی است، اخیراٌ جلسه‌ای با حضور نمایندگان دفتر تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، معاونت بازرگانی داخلی و انجمن خرمای ایران در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد که مقرر شد انجمن خرمای ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی ضمن بررسی و ارائۀ آمار واقعی موجودی خرمای مضافتی در استان‌ها و با عنایت به اولویت مصارف داخلی، هماهنگی‌ لازم برای تأمین مصارف پایان سال و ایام ماه مبارک رمضان را به عمل آورند.

۱۳۹۷/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...