نسخه چاپی

آغاز طرح سفر‌های نوروزی فرودگاه‌ها از ۲۵ اسفند ماه

اسفندیاری گفت: آغاز طرح سفر‌های نوروزی در تمام فرودگاه‌های كشور از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۲۰ فروردین ماه ۹۸ ادامه دارد.

به گزارش نما، حسین اسفندیاری، عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری امروز خود از تشکیل ستاد سفرهای نوروزی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران خبر داد و گفت: با برگزاری این ستاد‌ها تمام شرایط و هماهنگی‌ها برای انجام سفرهای ایمن و همچنین ایجاد رفاه حال مسافران انجام می‌شود.

وی افزود: عرضه خدمات بهینه، تکریم رفاه حال مسافران و همچنین برنامه‌ریزی، ساماندهی و نظارت بر انجام فعالیت‌های نوروزی در تمام جلسات ستاد سفرهای نوروزی برگزار می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در طول سال هیچ تعطیلی ندارد، گفت: برخی از ایام سال به عنوان پیچ سفر شناخته می‌شود که در این ایام عرضه خدمات مسافران و شرکت‌های هواپیمایی افزایش می‌یابد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام نوروز ۹۸ میزان خدمات‌رسانی به مسافران نسبت به سال‌های گذشته افزایش می‌یابد.

اسفندیاری با بیان اینکه تمام فعالیت‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بر اساس دستورالعمل و ضوابط بین‌المللی در نشریات یا کتاب اطلاعات هوانوردی منتشر می‌شود، گفت: در این کتاب و یا نشریه، تمام مشخصات فرودگاه‌‌ها و ناوبری، چگونگی پذیرش پرواز‌ها، امکانات هوانوردی، نحوه سوخت‌گیری، قرنطینه در این کتاب منتشر می‌شود.

وی به انجام پروازهای حج در طول سال اشاره کرد و گفت: در این ایام حدود یک ماه شرکت فرودگاه‌ها و و ناوبری هوایی ایران عملیات رفع و بازگشت حجاج را انجام می‌دهد که در این مدت زمانی حدود ۱۱۰ هزار نفر مسافر جابه‌جا می‌شود که این ایام به عنوان پرکارترین زمان فرودگاه‌‌ها به شمار می‌رود.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه امسال سعی می‌کنیم جلوه‌های بصری نوروز را در فرودگاه‌‌ها به نمایش بگذاریم، گفت: در ایام نوروز با توجه به اهمیت این ایام باید تلاش کنیم که تغییرات مرتبط با نوروز را داشته باشیم و فضای فرودگاه‌ها همزمان با نوروز تغییر کند.

اسفندیاری تاکید کرد: سعی خواهیم کرد آمادگی همکاران در بخش‌‌های مختلف به گونه‌ای باشد که هیچ‌گونه خللی در خدمت‌رسانی فرودگاه‌ها به ویژه در روزهای ابتدایی سال ایجاد نشود.

وی تأکید کرد: دستورالعمل‌های لازم به واحدهای عملیاتی فرودگاه‌ها به دلیل افزایش پروازها در ایام نوروز ابلاغ شده همچنین به تمامی معاونان عملیاتی اعلام کرده‌‌ایم در فرودگاه‌ها حضور داشته باشند.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تأکید کرد: شیفت‌های کاری مراقبان پرواز، کارکنان ایمنی زمینی و سایر نیروهای مرتبط تایید شده و فلایت چک سیستم‌های کمک ناوبری رو به پایان است.

اسفندیاری در پایان گفت: امسال آمار پرواز‌ها و مسافران نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ تا پایان تعطیلات نوروزی به صورت روزانه تجمیع و منتشر می‌شود؛ همچنین طرح سفر‌های نوروزی در فرودگاه‌ها از ۲۵ اسفند ۹۷ آغاز و تا ۲۰ فروردین ۹۸ ادامه دارد.

۱۳۹۷/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...