نسخه چاپی

لاریجانی: توسعه فضای سبز برای زیست شهروندان اهمیت بسزایی دارد

رئیس مجلس گفت:كاشت درخت یكی از سنت‌های حسنه‌‎ای است كه توجه مردم را به مسئله محیط زیست سالم جلب می‌كند.

به گزارش نما، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (چهارشنبه 15 اسفند) به مناسبت فرا رسیدن روز درختکاری، یک اصله نهال سرو را در محوطه فضای سبز مجلس شورای اسلامی غرس کرد.

لاریجانی پس از کاشت این اصله نهال گفت: کاشت درخت یکی از سنت‌های بسیار خوبی است که در روز درختکاری انجام می‌گیرد و به این واسطه مردم به مسئله محیط زیست توجه بیشتری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شرایط کشور امروز به نحوی است که به ویژه شهرهای ما نیاز به توجه بیشتری به توسعه فضای سبز دارد، افزود: کاشت درخت هم برای زندگی مردم و هم برای حیات سالم اهمیت به‌سزایی دارد و این این فضای سبز تأثیر مناسبی در شرایط آب و هوایی کشور و برای زیست سالم مردم دارد.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: علاوه بر این از لحاظ زیباسازی نیز کاشت درخت کار مفیدی به شمار می‎آید که در این ایام مردم به این موضوع مهم محیط زیستی و درختکاری بپردازند تا از این طریق شهروندان، شهری آباد و سرسبزی داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشور اضافه کرد: امروز کشور ما هرچند مشکل کم آبی دارد اما این امر به باروری بهتر کشور به جهات مختلف کمک می‌کند مخصوصاً اگر از درخت‌هایی که زمینه‌های تولیدی آن در منطقه‎‌ای وجود دارد، کاشته شود به این موضوع کمک به‌سزایی می‌‎کند.

لاریجانی اظهار داشت: یکی از مسائلی که همواره در مجلس بر آن تأکید داشتیم نیز مسئله آبخیزداری بود که از بارش باران استفاده مطلوب شود و تبدیل به سیل نشود. در برخی مناطق این ابتکار را به خرج دادند که در کنار آبخیزداری نهال کاری هم صورت گرفت تا علاوه بر بهبود شرایط خاک، درخت نیز کاشته و بعد از مدتی تبدیل به فضایی سبز شود. این اقدام به ویژه در روستاها بسیار مؤثر است و رسانه‌ها نیز باید به این موضوع بپردازند تا توجه بیشتری به این مسئله جلب شود.

۱۳۹۷/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...