نسخه چاپی

به انجام سالانه ۲۴۰۰ پیوند مغز استخوان در كشور نیاز داریم

قوام زاده با بیان اینكه سالانه حدود ۴۵۰ پیوند مغز استخوان در بیمارستان شریعتی تهران انجام می‌شود، تصریح كرد: البته این تعداد پیوند برای كشوری با جمعیت ۸۰ میلیونی كم است و بر اساس جمعیت كشور، به سالانه انجام ۲۴۰۰ پیوند مغز استخوان نیاز داریم.

به گزارش نما، اردشیر قوام زاده، پدر پیوند مغز استخوان ایران، اظهار کرد: پیوند مغز استخوان در سال ۱۳۶۹ در بیمارستان شریعتی تهران آغاز شد و به تدریج گسترش یافت؛ به طوری که درحال حاضر، سالانه در کشور، بیش از ۱۱۰۰ پیوند مغز استخوان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۴۵۰ پیوند مغز استخوان در بیمارستان شریعتی تهران انجام می‌شود، تصریح کرد: البته این تعداد پیوند برای کشوری با جمعیت ۸۰ میلیونی کم است و بر اساس جمعیت کشور، به سالانه انجام ۲۴۰۰ پیوند مغز استخوان نیاز داریم.

قوام زاده ادامه داد: در بیمارستان شریعتی تاکنون به طور کلی ۶ هزار و ۳۴۸ مورد پیوند داشتیم که به طور متوسط بیش از ۷۰ درصد این پیوند‌ها موفقیت‌آمیز بوده است. البته باید توجه کرد که موفقیت عمل پیوند مغز استخوان بین ۲۰ تا ۹۰ درصد است و به طور­ متوسط ۷۶ درصد عمل‌های پیوند مغز استخوان در ایران موفق است.

پدر پیوند مغز استخوان ایران درخصوص هزینه انجام اعمال پیوند مغز استخوان، بیان کرد: هزینه هر پیوند در خارج از کشور یک میلیون دلار است؛ بنابراین بعد از انجام عمل پیوند سلول‌های بنیادی در کشور در حدود ۶ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است.

قوام زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۸ مرکز پیوند مغز استخوان در ایران ایجاد شده است که از این تعداد ۶ مرکز در تهران و ۱۲ مرکز در سایر استان‌های کشور مشغول به فعالیت هستند و عمل پیوند مغز استخوان را انجام می‌دهند.

۱۳۹۷/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...