نسخه چاپی

هشدار سازمان ملل نسبت به بروز بحران غذایی شدید در كره شمالی

سازمان ملل امروز (چهارشنبه) اعلام كرد، تولید مواد غذایی كره شمالی سال ۲۰۱۸ به پایین‌ترین سطح خود در مدت بیش از یك دهه گذشته رسیده است.

به گزارش نما، این اتفاق بعد از آن می‌افتد که کره شمالی طی سال ۲۰۱۸ علاوه بر فشاری که از بابت تحریم‌های بین المللی فلج‌کننده متحمل می‌شد، در معرض بلایای طبیعی نیز قرار گرفت. کره شمالی چندین دهه است که از بابت تحریم‌های بین المللی و همچنین نظام ناکارآمد سهمیه بندی دولتی از کمبود غذای مزمن رنج برده است.

سال گذشته میلادی پیونگ یانگ خواهان "جنگ تمام عیار" علیه "موج گرمای بی سابقه" شد و هیئت این کشور در سازمان ملل و در شهر نیویورک، ماه گذشته میلادی نسبت به بروز یک بحران غذایی در این کشور هشدار داد.

سازمان ملل اعلام کرد، تداوم موج گرما به همراه توفان و سیل آسیب شدیدی بر تولید مواد غذایی در کره شمالی وارد کرده واین تولید نسبت به سال ۲۰۱۷، ۹ درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک دهه گذشته رسیده است.

مارگارتا والستروم رئیس صلیب سرخ به رویترز گفت، در جریان بازدیدش از کره شمالی در اواخر سال گذشته میلادی مشخص شد که تولید ذرت در این کشور به میزان بیش از ۳۰ درصد از میانگین خود در برخی مناطق کاهش یافته و قیمت برنج نیز در سال جاری میلادی در کره شمالی احتمالاً افزایش می‌یابد و این مسئله هرچه بیشتر امنیت غذایی در کره شمالی را بدتر می‌سازد.

تاپان میشرا، هماهنگ کننده سازمان ملل برای کره شمالی گفت: این وضعیت باعث ایجاد شکاف غذایی چشمگیر در کره شمالی شده و حدود ۳.۸ میلیون نفر معادل ۶.۶ درصد جمعیت ۲۵ میلیونی کره شمالی نیاز فوری به کمک‌های انساندوستانه دست کم به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار دارند.

سازمان ملل تلاش داشته تا حامیان مالی را برای حمایت از برنامه‌های مربوط به کره شمالی جذب کند و اعلام کرده طرح نیازها و اولویتهای این سازمان برای کره شمالی در سال ۲۰۱۸ تنها ۲۴ درصد از بودجه مورد نیازش را دریافت کرد.

میشرا از مساله تحریم‌های بین الملی به عنوان چالشی بزرگ یاد کرد که به گفته او باعث ایجاد تأخیر در تحویل کمک‌ها و مجبور کردن دیگر گروه‌های امداد رسان به برچیدن فعالیتهایشان در کره شمالی شده است.

میشرا در بیانیه‌ای گفت: بدون بودجه کافی در سال جاری میلادی برخی آژانس‌ها مجبور به تعطیل کردن پروژه‌هایشان که یک شریان حیاتی برای میلیون‌ها نفر محسوب می‌شود خواهند شد و انتخاب دیگری نخواهند داشت.

۱۳۹۷/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...