نسخه چاپی

پاكستان از كاهش تنش‌ها با هند خبر داد

وزیر امور خارجه پاكستان گفت: به نظر می‌رسد تنش‌های اخیر بین هند و پاكستان در حال كم شدن است و اسلام آباد نیز از این پیشرفت استقبال می‌كند.

به گزارش نما، "شاه محمود قریشی"، وزیر امور خارجه پاکستان به خبرنگاران گفت: به نظر می‌رسد تنش‌های میان هند و پاکستان رو به کاهش است و این یک قدم مثبت است.

او همچنین افزود که پاکستان تصمیم گرفته تا کمیسیونر ارشد خود را به پایتخت هند برگرداند.

قریشی اعلام کرد که یک هیات نمایندگی از پاکستان برای گفتگو در مورد گذرگاه مرزی "کارتارپور" به دهلی نو خواهد رفت. این گذرگاه مرزی به مریدان مذهبی هندی اجازه می‌دهد تا بدون ویزا به عبادتگاهی که در نزدیکی مرز قرار دارد، سفر کنند.
تنش‌ها میان هند و پاکستان از زمانی زیاد شد که نیروی هوایی هند در ۲۶ فوریه حمله هوایی‌ در منطقه مورد مناقشه کشمیر انجام داد. هند اما اعلام کرد که هدف این حمله گروه "جیش محمد" بوده است، یک گروه تروریستی که مسئولیت حمله مرگبار ۱۴ فوریه که منجر به کشته شدن بیش از ۴۰ نیروی امنیتی هند را به عهده گرفت.
پاکستان بعدتر اعلام کرد که در پاسخ به این اقدام هند دو جت هندی را سرنگون کرده و یک خلبان هندی را نیز دستگیر کرده است. هند اما در واکنش به این ادعا گفت که تنها یکی از جت‌های خود را از دست داده است و "میگ ۲۱ بیسون" آنها یک جنگنده پاکستانی را مورد هدف قرار داده است. خلبان هندی بعداً توسط اسلام آباد در اقدامی به عنوان "رفتار مسالمت‌آمیز" آزاد شد.

۱۳۹۷/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...