نسخه چاپی

دموكرات‌ها ارائه جزییات تامین سرمایه دیوار مرزی توسط پنتاگون را خواستار شدند

چهار رهبر دموكرات كمیته نیروهای مسلح و تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریكا از وزارت دفاع این كشور جزییات بیشتری را درباره برنامه تامین سرمایه ساخت دیوار مرزی درخواست كردند.

به گزارش نما، این قانونگذاران در نامه‌ای از پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا خواستند، ۲۵ سند مرتبط با استفاده از بودجه عمرانی و مبارزه با مواد مخدر پنتاگون برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک را ارائه کند.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا ماه گذشته میلادی برای دور زدن کنگره و به کار گیری حدود ۸ میلیارد دلار برای ساخت موانع مرزی با مکزیک اعلام وضعیت اضطراری کرد، پنتاگون در حال برنامه‌ریزی برای ارائه این سرمایه به این پروژه مرزی است.

این قانونگذاران دموکرات در نامه خود نوشتند: در حالی که رییس جمهور اعلام وضعیت اضطراری ملی کرده، کمیته‌های ما همچنان مسئول وظایف نظارتی خود بر مبنای قانون اساسی هستند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، این قانونگذاران اظهار کرده‌اند که "با توجه به تصوری که درباره سرعت واکنش وزارت دفاع به اعلام وضعیت اضطراری دارند"، خواستار ارائه این اسناد و اطلاعات تا ۱۴ مارس هستند.

این نامه توسط آدام اسمیت، رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان، نیتا لویی، رییس کمیته تخصیص بودجه، پیت ویسکلوسکی، رییس کمیته فرعی دفاعی، دبی وسرمن شولتس، رییس کمیته فرعی عمران نظامی، امور کهنه سربازان و نهادهای وابسته و جان گارامندی، رییس کمیته فرعی آمادگی نیروهای مسلح امضا شده است.

دولت ترامپ در نظر دارد سرمایه مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک را با دریافت ۶.۱ میلیارد دلار از پنتاگون، ۲.۵ میلیارد دلار از بودجه برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر و ۳.۶ میلیارد دلار از سرمایه عمران نظامی تامین کند.

ترامپ در زمان اعلام وضعیت اضطراری اظهار کرد، رهبران نظامی برای تغییر هدف صرف سرمایه‌های نظامی از این طرح حمایت کرده‌اند.

با این حال قانونگذاران با اشاره به اهمیت آمادگی نظامی، از تخصیص بودجه نظامی به ساخت دیوارمرزی ابراز نگرانی‌کرده‌اند. همچنین نگرانی‌هایی درباره تاثیر این اقدام بر خانواده‌های نظامیان وجود دارد.

این قانونگذاران همچنین از شاناهان خواسته‌اند، دست‌کم ۶۰ روز پیش از تخصیص هر مبلغی از بودجه پنتاگون یا صرف آن برای دیوار یا موانع مرزی یه کمیته‌های دفاعی کنگره گزارش دهد.


۱۳۹۷/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...