نسخه چاپی

تعطیلی حمل و نقل عمومی در صورتی كه دولت سهم خود را نپردازد

علیخانی خاطرنشان كرد: متأسفانه دولت سهم خود را در حوزه حمل و نقل عمومی نمی‌پردازد و فشار زیادی به شهرداری وارد می‌شود، اما شهرداری برای حمل و نقل عمومی یارانه می‌پردازد و اگر قرار باشد بیشتر از وضعیت فعلی به شهرداری فشار وارد شود باید حمل و نقل عمومی را تعطیل كرد .

به گزارش نما، محمد علیخانی درباره گران بودن نرخ حمل و نقل عمومی نسبت به حمل و نقل شخصی، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل بالا بودن هزینه حمل و نقل شخصی، مسافران مترو و اتوبوس افزایش یافته‌اند و به همین دلیل با کمبود واگن در مترو مواجه هستیم.

وی ادامه داد: دلیل افزایش مسافران مترو ارزان‌تر بودن حمل و نقل عمومی است؛ اگر شهروندی بخواهد از حمل و نقل شخصی برای ترددهای روزانه خود استفاده کند باید هزینه طرح ترافیک و عوارض تعریف شده برای محدوده حلقه دوم یا همان زوج و فرد سابق را بپردازد. طبق سیاستی که پیش‌بینی شده باید هزینه‌هایی که بابت عوارض پرداخت می‌شود صِرف توسعه حمل و نقل عمومی شود اما هنوز امکاناتمان به قدری افزایش نیافته که در دسترس باشد و همه نقاط شهر را پوشش دهد ولی همه تلاش‌ها برای تحقق این امر در حال انجام است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: فکر می‌کنم در سال آینده با توجه به اعتبارات خوب و فاینانس‌هایی که پیش‌بینی شده بیشتر می‌‌توانیم در توسعه و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کنیم. در این راستا شهرداری با حمایت شورای شهر در حال حرکت است؛ به طور کلی این نکته که به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم درست است ولی اینطور نیست که بگوییم حمل و نقل عمومی گران است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت سهم خود را در حوزه حمل و نقل عمومی نمی‌پردازد و فشار زیادی به شهرداری وارد می‌شود، اما شهرداری برای حمل و نقل عمومی یارانه می‌پردازد و اگر قرار باشد بیشتر از وضعیت فعلی به شهرداری فشار وارد شود باید حمل و نقل عمومی را تعطیل کرد زیرا در غیر این صورت این حوزه با مشکل مواجه می‌شود و نمی‌توان آن را اداره کرد.

به گفته وی، حمل و نقل عمومی در تهران ارزان و قابل رقابت با خودروی شخصی است.

۱۳۹۷/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...