نسخه چاپی

لاریجانی: تصمیم مجلس همان افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق است

رئیس مجلس گفت: تصمیمی كه مجلس برای حقوق گرفت القاعده همان افزایش ۴۰۰ هزار تومانی جزئی از ضریب محسوب می‌شود.

به گزارش نما، علی لاریجانی رئیس مجلس در صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۹ اسفند ماه) بعد از اتمام بررسی و اصلاح ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور خطاب به نمایندگان، گفت: از نظر ترتیبات ابتدا باید معاونت قوانین نظرات مجلس را درباره بودجه تدوین کرده و سپس به شورای نگهبان ارسال کند.

وی ادامه داد: ما باید آماده باشیم تا اگر باز هم شورای نگهبان ایراداتی را به بودجه گرفت و برای مجلس ارسال کرد، دوباره این روند باید طی شود و این ایرادات به کمسیون تلفیق بودجه فرستاده می‌شود، لذا نمایندگان در جریان این مهم باشند.

لاریجانی تاکید کرد: اگر کار بودجه به مجمع تشخیص مصلحت کشید که آن هم روند دیگری دارد، می‌خواهم بگویم تا تکلیف روشن باشد و نمایندگان بعداً ایرادی نسبت به این موضوع نداشته باشند.

همچنین لاریجانی در ادامه خطاب به پورمحمدی معاون نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: تصمیمی که مجلس برای حقوق گرفت القاعده همان افزایش ۴۰۰ هزار تومانی جزئی از ضریب محسوب می‌شود و مقصود مجلس همین بوده است، زیرا قرار بود ۲۰ درصد اضافه را به عنوان ضریب برای افزایش حقوق مشخص کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس یک قسمتی را مشخص کرده و دولت هم باید در چارچوب این مابقی حقوق را مشخص کند، لذا اشتباه برداشت نشود.

شایان ذکر است، این توضیح لاریجانی به دلیل اعتراض دولت در جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه بود؛ نوبخت اعلام کرده بود به دلیل آنکه مجلس به صورت درصدی افزایش حقوق را مشخص نکرده، در زمان پرداخت پاداش پایان خدمت و بازنشستگی کارمندان مشکلاتی ایجاد شده و نمی‌توان این را محاسبه کرد.

۱۳۹۷/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...