نسخه چاپی

موسس شركت بلك‌واتر جلسه محرمانه در برج ترامپ درباره ایران را تایید كرد

اریك پرینس، موسس شركت امنیتی بلك‌واتر دیدار با دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ و فرستاده عربستان و امارات در «برج ترامپ» قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریكا را تأیید كرد.

به گزارش نما، اریک پرینس، موسس شرکت امنیتی بلک‌واتر برای اولین بار دیدار با دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ و فرستاده عربستان سعودی و امارات در «برج ترامپ» قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را تأیید کرد.

پرینس در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره، در پاسخ به سوالی در این باره گفت حاضران در آن جلسه برای رایزنی درباره سیاست‌ها در قبال ایران گرد هم آمده بودند.

برای نخستین بار، روزنامه نیویورک‌تایمز در اواخر اردیبهشت سال جاری در گزارشی از دیدار نماینده ولیعهد عربستان و امارات با پسر ارشد ترامپ پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ خبر داد.

بر اساس این گزارش، سه ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، چند نفر در برج ترامپ با پسر ارشد دونالد ترامپ که در آن زمان نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود، به طور مخفیانه دیدار کردند.

ترتیب‌دهنده این دیدار، «اریک پرینس» مدیر سابق شرکت امنیتی خصوصی «بلک واتر» بوده و تاریخ برگزاری آن، سوم اوت ۲۰۱۶ اعلام شده است.

طبق افشاگری نیویورک تایمز، هدف از این دیدار که علاوه بر فرستاده ولیعهد عربستان و امارات، یک استراتژیست اسرائیلی نیز در آن حضور داشته، کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

بر اساس این گزارش، نماینده عربستان و امارات در این دیدار فردی به نام «جورج نادر» بوده که در آن زمان در حال پیشبرد طرحی محرمانه برای بی‌ثبات کردن اقتصاد ایران، ایجاد بی‌اعتمادی بین مسئولان نظام و تلاش برای ممانعت از سرمایه‌گذاری شرکتهای غربی در ایران بوده است.

جورج نادر در این نشست به پسر ترامپ گفته است که ولیعهدهای عربستان و امارات مشتاقند به پدر او (ترامپ) برای پیروزی در انتخابات کمک کنند.

نیویورک‌تایمز به نقل از چند دیپلمات نوشته است «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و «محمد بن زاید» ولیعهد امارات هر دو در جریان مبارزات انتخاباتی آمریکا امیدوار بودند نامزدی در این انتخابات به پیروزی برسد که موضع قدرتمندتری در برابر ایران و گروه‌هایی مانند اخوان‌المسلمین مصر در منطقه داشته باشد.

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، کارشناس اسرائیلی حاضر در این نشست نیز «جوئل زامل» بوده که از او به عنوان متخصص راه انداختن موج‌های تبلیغاتی آنلاین و هدایت افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی [برای کمک به نامزدهای انتخاباتی] یاد شده است.

۱۳۹۷/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...