نسخه چاپی

هوای تهران ناسالم است

كیفیت هوای امروز، یكشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ تهران با شاخص ۱۰۱ در شرایط نا سالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش نما، شهروندان تهرانی از ابتدای امسال تا به امروز، ۲۸ روز هوای پاک، ۲۶۷ روز هوای سالم و ۵۹ روز هوای ناسالم تنفس کرده اند.

پیش بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در روز جاری (یکشنبه) نسبت به روز گذشته است که شرایط برای تجمع آلاینده‌ها طی برخی ساعات را فراهم خواهد کرد. هرچند افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی که به طور معمول در طول روز با تابش خورشید و گرمای هوا شکل می‌گیرد و وزش باد (با بزرگی بین ۳ تا ۴ متربرثانیه) در برخی ساعات، در پراکندگی موقتی آلاینده‌ها تاثیرگذار خواهد بود. این وضعیت جوی کمابیش تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت و به تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز، بر میزان ابرناکی و سرعت باد افزوده شده که به تبع آن بهبود نسبی کیفیت هوای پایتخت را به دنبال خواهد داشت.

طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، انتظار می‌رود امروز افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده شود و تا صبحگاه روز دوشنبه، وضعیت کیفیت هوای اکثر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد. همچنین تا روز آینده دما روند افزایشی خواهد داشت.


۱۳۹۷/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...