نسخه چاپی

هاشمي رفسنجاني:

نباید خط‌ كشی‌ها،به حذف دلسوزان منجر شود

عکس خبري -نبايد خط‌کشي‌ها،به حذف دلسوزان منجر شود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید اجازه داد زجرنكشیده‌های انقلاب با ندانم‌كاری و ناكارآمدی به سرمایه و ثروت عظیم انسانی و مادی كشور صدمه بزنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی استان مازندران، برپایی نظام جمهوری اسلامی بر اساس مکتب اهل بیت(ع) را حاصل ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی‌های طولانی مدت دلسوزان اقشار گوناگون جامعه خواند و افزود: خداوند امانت بزرگی را به ما داده و باید همواره وارثان خوب و صدیقی برای این امانت باشیم.

وی اضافه کرد: حقیقتاً دوره‌های سختی را پشت سر گذاشتیم و مرارت‌های بسیاری توسط مردم کشیده شد تا انقلاب به پیروزی، تثبیت، سازندگی و پیشرفت رسید و نباید اجازه داد زجرنکشیده‌های انقلاب با ندانم‌کاری و ناکارآمدی به سرمایه و ثروت عظیم انسانی و مادی کشور صدمه بزنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، یکی از ضروری‌ترین نیازهای کشور را قانون و قانون‌گرایی دانست و با بیان اینکه "بعضا به سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی مورد تأیید رهبری، برنامه توسعه و حتی قانون اساسی بی‌اعتنایی می‌شود"، گفت: عدم التزام به قانون یا برخورد گزینشی و سلیقه‌ای با قانون موجب هرج و مرج، انحراف و خودمحوری می‌شود.

هاشمی رفسنجانی، الهام‌بخشی انقلاب اسلامی را هدف اصلی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور دانست و تصریح کرد: نادیده گرفتن سند چشم‌انداز و بی‌قانونی و ناکارآمدی، نه تنها موجب الهام‌بخشی ما در منطقه جهان نمی‌شود، بلکه الگویی منفی از ما به دنیا نشان می‌دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امیدواری و دوری از یأس را نیاز اساسی حال حاضر کشور خواند و با بیان اینکه "مردم و مسئولان تاکنون امتحان‌های دشواری را پشت سر گذاشته‌اند"، گفت: خوشبختانه مردم و بسیاری از دلسوزان که دلشان برای انقلاب و نظام اسلامی می‌تپد به اشتباهات پی‌برده‌اند و همین امر می‌تواند مسیر بازگشت از خطا را هموار و اصلاح اشتباهات را تسهیل کند.

وی با تاکید بر اینکه "باید مردم را امیدوار به آینده‌ای بهتر و در صحنه‌ها حفظ کنیم"، تصریح کرد: راهکارهای خود را برای رفع مشکلات کشور همواره بیان داشته‌ام. رقابت صحیح و قانونی طیف‌های وفادار به نظام و قانون اساسی، اصل اساسی پویایی سیاسی جامعه است. خط‌کشی‌های سیاسی و تفاوت دیدگاه‌ها و سلیقه‌ها نباید به جدال، حذف و طرد دلسوزان نظام منجر شود و همه باید با احترام به قانون و ایجاد شرایط عادلانه و برابر برای رقابت گروههای سیاسی وفادار به نظام به نتیجه انتخاب مردم که ولی‌نعمت نظام اسلامی هستند، احترام بگذارند.

هاشمی رفسنجانی، اجحاف اقلیت بر اکثریت و بالعکس را خلاف قاعده مردم‌سالاری خواند و تأکید کرد: با رعایت اصول مردم‌سالاری نتیجه انتخاب و عملکرد منتخبان، مورد پذیرش مردم و گروهها قرار می‌گیرد و مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی از سوی مردم و مسئولان نیز نتیجه نهایی پویایی سیاسی جامعه خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خودخواهی و خودحق‌بینی را آفت حکومت و نظام سیاسی دانست و گفت: با وجود دشمنان کینه‌ورز خارجی، نباید با دست و افکار خودمان کشور را دچار مشکلات مضاعف کنیم. متأسفانه در برخی مقاطع و موارد، انقلاب‌نکرده‌ها از انقلابیون و ضدروحانی‌ها از روحانیت انتقام می‌گیرند.

وی تعامل سازنده با سایر کشورها و دوری از دشمن‌تراشی را از دیگر محورهای مهم اصلاح وضع کنونی خواند و با تأکید بر لزوم همکاری متقابل و مفید با دیگران، با وجود اختلاف عقیده و سبک زندگی تصریح کرد: آنچه ملت‌ها و دولت‌ها را برای توسعه و پیشرفت متحد و همدل می‌کند، ترس از دشمن نیست، بلکه صداقت، عقلانیت، احترام به خواست مردم، مدیریت کارآمد و حفظ کرامت انسانی آحاد جامعه است.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار، فولادی، دریابیگی، شکوهی و حجج اسلام زارعی جویباری و رجایی دیدگاه‌های خود درباره وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان مازندران را بیان کردند و با اظهار نگرانی از وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور خواستار توجه بیشتر مسئولان نظام برای برون‌رفت از مشکلات شدند.

۱۳۹۱/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...