نسخه چاپی

وزیر انرژی عربستان: سیاست اوپك تغییر نمی‌كند

وزیر نفت عربستان گفت اكنون برای تغییر سیاست تولید اوپك در نشست آینده این گروه در ماه آوریل (فروردین ماه) بسیار زود است و بعید است این سیاست تغییر كند.

به گزارش نما، خالد الفالح، وزیر نفت عربستان امروز گفت چین و آمریکا تقاضای جهانی سالم برای نفت را امسال رهبری خواهند کردند اما اکنون برای تغییر سیاست تولید اوپک در نشست آینده این گروه در ماه آوریل بسیار زود است.

وی افزود کل تقاضا برای نفت در جهان قرار است حدود 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

فالح به رویترز گفت: «اگر شما تنها به ونزوئلا نگاه کنید، مضطرب می‌ شوید، اگر شما به آمریکا نگاه کنید، خواهید گفت که جهان لبریز از نفت است. شما باید به بازار به طور کلی نگاه کنید. ما فکر می‌ کنیم تقاضا در سال 2019 در واقع کاملا سالم است.»

صادرات نفت ونزوئلا که بحران سیاسی و اقتصادی دارد از زمان تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت این کشور در 28 ژانویه تاکنون حدود 40 درصد افت کرده و به 920 هزار بشکه در روز رسیده است.

از طرف دیگر، تولید نفت آمریکا در ماه فوریه به رکورد بیش از 12 میلیون بشکه در روز رسیده است.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی ماه گذشته خود، پیش‌ بینی رشد تقاضا برای نفت در جهان را تغییر نداد و در سطح حدود 1.4 میلیون بشکه در روز حفظ کرد.

فالح گفت تقاضای چین ماه به ماه رکوردها را می ‌شکند و تخمین زد که تقاضای نفت این کشور از 11 میلیون بشکه در روز در سال 2019 بگذرد.

وی در مورد تولید نفت عربستان گفت انتظار می‌ رود تولید نفت در ماه آوریل در سطح 9.8 میلیون بشکه در روز این ماه بماند.

«آرامکو امروز و فردا تخصیص‌ های ماه آوریل را نهایی می‌کند از اینرو فردا اطلاعات بیشتری خواهیم داشت اما انتظار من این است که سطح تولید آوریل تقریبا مثل ماه مارس باشد.»

اعضای اوپک و هم ‌پیمانانش نظیر روسیه در 17 و 18 آوریل (28 و 29 فروردین) و پس از آن در 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیرماه) گرد هم می ‌آیند.

فالح تصریح کرد بعید است اوپک سیاست تولید خود در ماه آوریل را تغییر دهد و درصورت نیاز در ماه ژوئن تغییرات ایجاد می ‌کند.

«ببینیم در ماه آوریل چه می‌ شود، اگر اختلال پیش‌بینی نشده ‌ای در جایی رخ ندهد به جز همین مورد، من فکر می ‌کنم ما (کاهش تولید اوپک) را به پیش خواهیم برد.»

وی افزود: «در ماه ژوئن می‌ بینیم که بازار در کجا قرار دارد و به درستی تنظیمات را انجام خواهیم داد.»

منابع آگاه اخیر گفته ‌اند انتظار می ‌رود توافق در مورد سیاست تولید اوپک و هم‌پیمانانش در ماه ژوئن ادامه یابد اما این توافق به میزان زیادی به میزان تحریم‌ های آمریکا علیه دو عضو یعنی ایران و ونزوئلا بستگی دارد.

کشورهای عضو، سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان نفت در جهان نظیر روسیه با هدف کمک به افزایش قیمت نفت و متوازن سازی بازار و کم کردن از فزونی عرضه، اواخر سال 2018 توافق کردند تا میزان تولید خود را از ابتدای سال جاری میلادی روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند.


۱۳۹۷/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...