نسخه چاپی

نشان یونسكو بر سینه «۲۳ نفر»

نشان یونسكو طی مراسمی از سوی كمیسیون ملی یونسكو با حضور هنرمندان و مسئولان به فیلم سینمایی «۲۳ نفر» رسید.

به گزارش نما، کمیسیون ملی یونسکو، امسال فیلم سینمایی «۲۳ نفر» ساخته مهدی جعفری را به عنوان فیلم برگزیده سال در محوریت «صلح و دفاع» انتخاب کرد که شب گذشته ۱۹ اسفندماه طی مراسمی در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران نشان یونسکو با حضور مسئولان، هنرمندان به این فیلم رسید.

در این مراسم که از سوی کمیسیون ملی یونسکو در ایران به دبیری حجت الله ایوبی برگزار شد از کارگردان، تهیه کننده و بازیگران نوجوان این فیلم سینمایی تقدیر به عمل آمد.

حجت الله ایوبی دبیر کمیسیون ملی یونسکو در این مراسم ضمن تشکر از عوامل فیلم سینمایی «۲۳ نفر» گفت: ما نماینده و صدای جمهوری اسلامی ایران در یونسکو هستیم و چه زبانی بهتر از هنر و سینما که بتواند مردم نازنین ایران زمین را نمایندگی کند.

وی افزود: ما در رشته‌های مختلف هنر با بسیاری از کشورهای جهان قابل قیاس هستیم اما در سینما فقط با چند کشور می‌شود فیلم و سینمای ایران را مقایسه کرد و این محصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

ایوبی در ادامه این مراسم با تشریح فعالیت‌های فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو خبر داد: از امسال کمیسیون ملی یونسکو یک فیلم ایرانی و چند فیلم کوتاه و مستند را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف نمایش خواهد داد.

وی در پایان عنوان کرد: خوشحالم که این راه با فیلم درخشان «۲۳ نفر» آغاز می‌شود؛ فیلمی که از جهت هنری، فیلمنامه، کارگردانی و بازی‌ها بی نظیر و نشان دهنده عظمت مردم این سرزمین است. فیلمی که بعد از دیدن آن به ایرانی بودن خود می‌بالید.

در این مراسم افرادی چون سردار اشتری فرمانده کل ناجا، سردار رحیم صفوی، حجت الاسلام پورمحمدی، حجت الاسلام رستمی، حسین انتظامی، احمد مسجد جامعی، علیرضا تابش و… به تماشای این فیلم سینمایی نشستند.

«۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری اقتباسی از خاطرات گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس است که از سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.

فیلم سینمایی «۲۳ نفر» در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، سمیرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی را دریافت کرد و سیمرغ نمادین جشنواره به نماینده این ۲۳ آزاده اهدا شد.


۱۳۹۷/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...