نسخه چاپی

قیمت جهانی طلا در 20 اسفند 97

قیمت هر اونس طلا امروز با حدود ۰.۱ درصد كاهش به ۱۲۹۷ دلار و ۳۵ سنت رسید.

به گزارش نما، در حالی که ارزش دلار تقویت شده و انتشار آمارهای ضعیف از بازار کار آمریکا نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی را شدت بخشیده است، قیمت طلا امروز نوسان چندانی نداشت و در حدود بالاترین رقم بیش از یک هفته گذشته که هفته پیش به ثبت رسید در نوسان بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با حدود 0.1 درصد کاهش به 1297 دلار و 35 سنت رسید. در جلسه قبل قیمت فلز زرد برای اولین بار از ابتدای ماه مارس برای مدتی کوتاه به بالای 1300 دلار رسید.

قیمت طلا روز جمعه یک درصد افزایش داشت که بیشترین رشد یک روزه از 19 فوریه تاکنون بود. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.1 درصد افت به 1297 دلار و 50 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.1 درصد افزایش مواجه بود و در نزدیکی بالاترین رقم حدود 3 ماه گذشته که در هفته قبل به ثبت رسیده بود در نوسان بود. همین مسئله موجب شد تا طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گرانتر شود.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «کاهش قیمت صبح امروز قیمت طلا موقتی بوده و به دلیل برداشت سودهای بعد از رشد قیمت روز جمعه رخ داده است. ضمن اینکه شاخص ارزش دلار عمدتا بالا بوده و این مسئله فشارهای کاهشی را بر طلا وارد می کند... از نظر ساختاری قیمت طلا احتمالا در طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت. با توجه به ادامه کند شدن رشد اقتصاد جهانی و افزایش فضای عدم قطعیت، قیمت طلا شاهد رشد خواهد بود.»

در هنگام بروز وضعیت های آشفته اقتصادی و سیاسی طلا معمولا محلی امن برای سرمایه گذاری محسوب می شود.


۱۳۹۷/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...