نسخه چاپی

چشم ساكنان به جمال پردیس روشن می‌شود؟

برآیند گزارش‌های رسیده از پردیس طی ماه‌های اخیر حاكی از آن است كه واحدهای مسكونی و پروژه‌های زیربنایی این شهر جدید روال مناسبی پیدا كرده و مسؤولان وعده داده‌اند تمامی واحدهای مسكونی بجز آنها كه دچار مشكلات حقوقی هستند را تا پایان سال ۱۳۹۸ تحویل دهند.

به گزارش نما، دولت قبل کلنگ حدود ۸۱ هزار واحد مسکن مهر پردیس را در سال ۱۳۹۱ به زمین زد و قرار بود ۱۸ ماهه به متقاضیان تحویل دهد اما فقط ۶۳۰۰مورد را واگذار کرد و رفت. پس از آن با توجه به تعهدات ایجاد شده، روند این پروژه هرچند آهسته توسط دولت‌های یازدهم و دوازدهم ادامه یافت. تا کنون بیش از ۳۰ هزار واحد افتتاح شده و ۴۰ هزار واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد. از این تعداد نیز قرار است تا پایان سال ۵۰۰۰ مورد افتتاح شود. البته روند واگذاری واحدها هم‌اکنون نیز بدون اعلام رسانه‌ای انجام می‌شود. به طور مثال در روزهای گذشته ۵۵ واحد در فاز ۵ به متقاضیان تحویل شد. با این حال گفته می‌شود واگذاری واحدها در ماه‌های آینده سرعت بیشتری به خود می‌گیرد و پرونده واحدهای مسکونی پردیس تا پایان سال آینده بسته می‌شود.

مهم‌ترین مشکل سد راه تحویل واحدها به خدمات زیربنایی و روبنایی مربوط می‌شود که ارائه خدمات نسبت به تکمیل واحدها عقب بود. با این وجود ۱۰ بهمن ماه دو تفاهم‌نامه بزرگ همکاری به ارزش ۱,۴۰۰ میلیارد تومان بین وزارت راه و شهرسازی و دو پیمانکار برای توسعه زیرساخت‌ها، آماده‌سازی، قطار برقی و راه‌سازی در پردیس به امضا رسید. از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به احداث قطار برقی تهران پردیس به طول تقریبی ۲۵ کیلومتر، تکمیل محور ۴۵ متری اصلی ورودی به فاز ۱۱ جدید پردیس، محله سازی اراضی و توسعه فاز ۴ به مساحت ۱۰۰ هکتار، آماده سازی اراضی تفریحی توریستی ورودی فاز هشت، تکمیل دسترسی به فاز ۸، جاده دسترسی فاز ۵ به فاز ۱۱ و خط انتقال فاضلاب فاز ۸، ۵ و تکمیل مخزن فاز ۵ اشاره کرد. دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز در هفته‌های اخیر همت بیشتری نشان داده‌اند و در حال نصب انشعابات فازهای ۱۱، ۵، ۸ و ۹ هستند. گفته می‌شود کل زون ۵ فاز ۱۱ تا قبل از پایان سال به متقاضیان تحویل داده خواهد شد و هم‌اکنون نیز روزانه چند واحد واگذار می‌شود.

عرضه و تقاضا در پردیس متوازن شد

یکی از مسائل پردیس به وجود معارض برای ۵۳۰۰ واحد واقع در فاز ۸ مربوط می‌شد که حبیب‌اله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در روزهای اخیر از رفع این مشکل خبر داد و گفت که در حال حاضر میزان عرضه مسکن مهر در شهر جدید پردیس با تعداد متقاضیان این واحدها که در سامانه مسکن مهر ثبت نام کرده‌اند با این رفع معارضی، برابر شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: مالکان این ۵ هزار و ۳۰۰ واحد با آن ۷ هزار نفری که در سامانه مسکن مهر، گزینه اسکان در پردیس را انتخاب کرده بودند اما برای آنها واحدی در پردیس وجود ندارد، متفاوت است؛ چرا که در حال حاضر آن دسته از واحدهای مسکونی موجود در شهر جدید پردیس که تعداد آنها ۵ هزار و ۳۰۰ واحد است و در اراضی معارضی احداث شده بود، آزاد شده که در نتیجه تعداد افرادی که در سامانه ثبت نام کرده بودند با تعداد واحدهای احداث شده برابر شد.

بارگیری محموله‌های آسانسور برای ۱۵۰ بلوک پردیس

در ماه‌های گذشته از جمله مشکلات تکمیل واحدها به نبود پکیج و آسانسور مربوط می‌شد که علت آن نوسانات نرخ ارز بود. با ثبات نسبی در بازار هم‌اکنون مشکل پکیج به طور کامل حل شده اما در بخش آسانسور هنوز کمبودهایی وجود دارد. در روزهای اخیر سید مهدی هدایت، مدیرعامل عمران پردیس به ایسنا خبر داد که موتور آسانسور برای ۱۵۰ بلوک فاز ۱۱ وارد شده که به زودی از گمرک بازرگان ترخیص می‌شود.

کاهش تمایل مالکان به فروش واحدها

طبق گفته هدایت، امید مالکان پروژه‌های مسکن مهر به خانه‌دار شدن در پردیس افزایش یافته و تمایل آن‌ها به فروش واحدها نیز به شدت کاهش یافته است. این موضوع وظیفه ما در مجموعه شرکت عمران را نیز سنگین‌تر می‌کند تا بتوانیم به برنامه‌ای که وزیر محترم برای ما ترسیم کرده است برسیم و تمامی واحدها، بجز واحدهایی که دچار مشکل حقوقی شده‌اند را تا پایان سال ۹۸ تحویل دهیم.

۱۳۹۷/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...