نسخه چاپی

ساخت ۲۰۰ هزار مسكن در شهرهای جدید با پول بخش خصوصی

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح برنامه ساخت ۲۰۰ هزار مسكن در شهرهای جدید، گفت: پرهیز از تصدی‌گری و ورود مستقیم بخش دولتی در امر ساخت و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تامین مالی پروژه‌ها از مزیت های این برنامه است.

به گزارش نما، حبیب الله طاهرخانی درباره ساخت 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، اظهار کرد: با توجه به اهداف آمایشی کشور، توجه به ابعاد زیرساخت‌ها و آماده‌سازی زمین قبل از شروع عملیات اجرای ساخت واحدها، برنامه‌ریزی برای دهک‌های مختلف جمعیتی با تمرکز بر قشر متوسط اجتماعی و با هدف تنوع بخشی به ساختار جمیعتی و اجتماعی بخشی از اهداف هستند.

وی تصریح کرد: پرهیز از تصدی‌گری و ورود مستقیم بخش دولتی در امر ساخت، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تامین مالی پروژه‌ها از طریق شراکت با بخش خصوصی، تاکید بر رویکرد محله محوری به منظور تامین همزمان خدمات و تسهیلات رفاهی ساکنان با تناسب ساخت واحدهای مسکونی، استفاده از تکنولوری‌های نو، صنعتی‌سازی، انبوه‌سازی و صرفه‌جویی منابع آب در ایجاد محلات بخش دیگری از مزیت‌های برنامه تولید مسکن در شهرهای جدید است.

وی ادامه داد: از دیگر مزیت‌های برنامه تولید مسکن در شهرهای جدید توجه به کیفیت کالبدی مناسب و عدم یکسان‌سازی کالبد واحدهای مسکونی، امکان پیش فروش واحدهای ساختمانی در مرحله پیشرفت فیزیکی30 درصدبه منظور تامین مالی پروژه، بهره‌مندی از تسهیلات بانک مسکن با نرخ سود 18 درصد و قابلیت کاهش تا 15 درصد از جمله کاهش یک درصدی در صورت انبوه سازی، یک درصدی در صورت صنعتی‌سازی و یک درصدی در صورت ترویج الگوی ساختمان سبز است.

طاهرخانی بیان کرد: ساخت 44500واحد در استان تهران، 18000 هزار در استان البرز، 37500 واحد در اصفهان، 28000 واحد در خراسان جنوبی، 25000 واحد در فارس، 16000 واحد در آذربایجان شرقی، 6500 واحد در بوشهر، 12000 واحد در مرکزی، 1000 واحد در هرمزگان، 3000 واحد در خوزستان، 5500 واحد در سیستان و بلوچستان و 3000 واحد در سمنان برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس برنامه اعلام شده از سوی وزیر راه و شهرسازی قرار است 400 هزار واحد مسکونی طی سال های 98 و 99 با هدف متناسب کردن عرضه و تقاضا در بازار مسکن ساخته شود. تاکنون ساخت حدود 1000 واحد از این برنامه در مشهد و استان مرکزی آنهم توسط بنیاد مسکن آغاز شده است. کارشناسان اقتصاد مسکن بر این باورند در خوشبینانه ترین حالت ممکن 20 درصد از این برنامه عملیاتی خواهد شد.

۱۳۹۷/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...