نسخه چاپی

آمریكا به دنبال لغو ویزای بستگان مقامات ایرانی

برخی نمایندگان كنگره آمریكا به دنبال اعمال فشار به دولت آمریكا برای لغو ویزای بستگان و خویشاوندان مقامات ایرانی در ارتباط با شهروندان زندانی آمریكایی در ایران هستند.

به گزارش فارس، پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن در گزارشی به نقل از دو قانونگذار آمریکایی از فشار نمایندگان کنگره به دولت دونالد ترامپ برای لغو ویزای صادره برای بستگان و خویشاوندان مقامات ایرانی، چه آنها که در حال تحصیل یا آنها که در حال کار و زندگی در این کشور هستند، در ارتباط با بحث شهروندان آمرکایی زندانی در ایران خبر داد.

سناتور جمهوریخواه «مایکل والتز» از ایالت فلوریدا گفت: مقامات زیادی از ایران هستند که در آمریکا دانشجو دارند و در حال بهره برداری از مزایای سیستم آموزشی ما هستند و نیاز است که ما با دقت، هزینه‌های آن را(برای این افراد) بالا ببریم.

والتز در ادامه افزود: «نگرانی من این است که هم اکنون تبغات منفی خیلی کمی برای گروگان‌گیری وجود دارد، و آنها (مقام‌های ایرانی) هم به سادگی (گروگان‌های خود) را نگه می‌دارند.»

فری بیکن نوشت: این مباحث و فشارهای تازه در کنگره پس از آن مطرح شده است که بحثهایی در دولت ترامپ برای اعطای معافیتهای جدید به کشوری مثل عراق در زمینه تحریمهای ایران وجود دارد و ممکن است این معافیتها 90 روز دیگر تمدید شود تا بغداد بتواند از ایران برق بخرد.

برخی نمایندگان و وکلا که برای آزادی زندانیان آمریکایی در بند ایران تلاش می‌کنند به دنبال این هستند که هرگونه معافیت برای تحریمهای ایران به آزادی همه شهروندان آمریکایی در ایران گره زده شود.
براساس این گزارش، درحالیکه تمرکز بر روی آزادی 6 شهروند آمریکایی در ایران ادامه دارد، والتز می‌گوید که وزارت خارجه آمریکا باید سیاستی شبیه سیاست لغو ویزا برای بستگان مقامات کشورهایی که در سراسر جهان شهروندانی از آمریکا را به گروگان گرفته‌اند پیاده کند.

اوایل ماه جاری همسر و خانواده «رابرت لوینسون» و اعضای برخی دیگر از شهروندان آمریکایی که به دلایل امنیتی در ایران زندانی هستند در یک جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان حاضر شدند و از کم کاری دولت آمریکا و کندی روند پیشرفت برای آزادی لوینسون و دیگر شهروندان آمریکایی انتقاد کردند.

رابرت لوینسون عامل سازمان جاسوسی آمریکا است که در سال 2007 به صورت مخفیانه به جزیره کیش سفر کرده بود اما از آن زمان هیچ اثری از وی نیست.

واشنگتن ادعا می‌کند که لوینسون توسط ایران بازداشت شده است اما مقامات ایرانی این اتهامات را قویا رد کرده‌اند.

واشنگتن فری بیکن در پایان نوشت: «تد دویچ» نماینده دموکرات ایالت فلوریدا و رئیس کمیته فرعی خاورمیانه و آفریقای مجلس نمایندگان، می‌گوید لغو روادید بستگان مقام‌های رژیم ایران یکی از کارهایی است که می‌تواند هزینه‌های گروگان‌گیری را برای ایران بالا ببرد.

۱۳۹۸/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...