نسخه چاپی

افزایش كنترل‌های بهداشتی درباره آب مصرفی مناطق سیل زده

معاون مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت از افزایش كنترل‌های بهداشتی درباره آب مصرفی مناطق سیل زده خبر داد.



به گزارش نما، محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص نظارت وزارت بهداشت بر وضعیت آب آشامیدنی مناطق سیل‌زده توضیح داد: همکاران ما که در قالب تیم‌های طرح سلامت نوروزی در این شهرها در حال فعالیت بودند پس از وقوع سیل به موضوع امداد و نظارت بر مسائل بهداشت محیط مناطق سیل‌زده پرداختند و بر اساس پروتکل‌هایی مشخص، نظارت بر آب شرب مصرفی چه درون شبکه و چه تانکرهای آبرسان را آغاز کردند.

وی در خصوص نحوه نظارت بر آب آشامیدنی این مناطق توضیح داد: میزان کلر آزاد باقیمانده در آب آشامیدنی شهری به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود همچنین آب مصرفی تانکرها نیز به صورت پرتابل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فرهادی با بیان اینکه که در مواقع سیل معمولا کدورت آب افزایش پیدا می‌کند، توضیح داد: نمونه‌های میکروبی شیمیایی و فیزیکی که از آب گرفته شده و کنترل می شود، در مناطق سیل زده به غیر از لرستان مواردی از کدورت آب مشاهده نشده است اما در مناطق سیل زده استان لرستان کدورت آب وجود دارد که همکاران ما با همکارای وزارت نیرو در حال تلاش برای رفع این مشکل هستند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خاطرشناشن کرد: اگر کدورت آب بالا باشد از مصرف خارج می‌شود و تانکر و آب‌های بطری شده برای مصرف در اختیار افراد قرار می‌گیرد، در منطقه اهواز در برخی بخش‌ها قطعی آب وجود دارد اما خوشبختانه از لحاظ میکروبی و آلودگی آب خطر جدی وجود ندارد و کنترل در حال انجام است.

فرهادی با اشاره به اینکه کنترل‌های بهداشتی از آب مصرفی مناطق سیل زده رو به افزایش است گفت: خوشبختانه تاکنون مواردی از بیماری انتقال یافته به وسیله آب در هیچ منطقه‌ای مشاهده نشده است و با کنترل های انجام شده در این زمینه مشکلی جدی نداشته‌ایم.


۱۳۹۸/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...