نسخه چاپی

تماس تلفنی ظریف با همتای كویتی

وزیر امور خارجه ایران در تماسی تلفنی با همتای كویتی ضمن گفت‌وگو درباره مناسبات دوجانبه، از كمك‌های دولت و ملت این كشور در پی سیل اخیر قدردانی كرد.

به گزارش نما، خبرگزاری رسمی کویت (کونا) از تماس تلفنی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «شیخ صباح الخالد الحمد الصباح» وزیر خارجه کویت در روز یکشنبه خبر داد.

بر اساس این گزارش، ظریف در این تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه و موضوعات مورد نگرانی دو طرف گفت‌وگو کرده و همچنین از دولت و ملت کویت برای حمایت از ایران به خصوص در مواجهه با سیل اخیر قدردانی کرده است.

به گزارش فارس، پیشتر، سفارت کویت در تهران از ارسال دو محموله کمک‌های انساندوستانه و امدادی از کشورش برای سیل‌زدگان ایران خبر داده بود. در این خصوص اولین محموله این کمک‌های داوطلبانه این کشور به مردم سیل زده ایران شامل ۴۰ تن مواد غذایی و پزشکی ۱۶ فروردین وارد ایران شد.

سفارت کویت همچنین ۱۸ فروردین از ارسال دومین محموله کمک‌ها به ایران خبر داد و اعلام کرد: پس از تشکیل پل هوایی امدادرسانی و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه از طرف دولت کویت، ظهر یکشنبه (۱۸ فروردین) دومین هواپیمای کویتی حامل این کمک‌ها به وزن ۴۰ تن که شامل مواد غذایی است، وارد ایران شد.

سفارت کویت همچنین در بیانیه خود گفته بود: جمعیت هلال احمر کویت متعهد به تحویل کالاهای زیر به هلال احمر ایران به عنوان اولین مرحله از کمک‌ها شد؛ هزار خیمه (چادر) ۱۲ متری، دو هزار سبد مواد غذایی یک ماه برای هر خانوار، دو هزار پتو و یکصد دستگاه پمپاژ آب.

۱۳۹۸/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...