نسخه چاپی

صفری: مشكلات را گردن یكدیگر نیندازیم

نماینده مردم كرمانشاه در مجلس با اشاره به حادثه خیز بودن كشور گفت: باید در دولت، وزارت بحران با اختیارات تام و مستقل ایجاد كنیم چرا كه وزارت بحران با آینده‌نگری و ایجاد ساختارهای لازم در این زمینه از خسارات بیشتر جلوگیری كرده و در مواقع بحران اقدامات و خدمات‌رسانی با سرعت و سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

به گزارش نما، احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اینکه با توجه به سیل‌های اخیر کشور و نیز منطقه کرمانشاه که دچار خسارات زیادی شد برای بازسازی و جبران خسارت مجلس چه راهکارهایی دارد، گفت: نمایندگان دولت از جمله استاندار و معاونین آن، سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن و همه پای کار هستند و آنجا حضور دارند که طبق برآورد آنها به بخش‌های کشاورزی، باغات، منازل مسکونی و... استان کرمانشاه تا به حال حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است

وی افزود: ما در جلسه‌ای که در مجلس داشتیم بحث بر این بود که همه دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم تا مشکلات حل شود و اینطور نباشد ما گردن دولت بیندازیم، دولت گردن مردم و مردم هم گردن مجلس و به همین صورت زنجیره‌ای گردن هم بیندازیم. در این زمینه تصمیمات خوبی گرفته شد و قرار شد جلسه‌ای هم با اعضای دولت داشته باشیم تا هرچه سریع‌تر نسبت به کمک‌رسانی و جبران خسارت این عزیزان نهایت همکاری را داشته و اقدامات لازم صورت گیرد.

صفری در پاسخ به اینکه آیا برای جبران خسارات باید از صندوق توسعه ملی برداشت کرد، گفت: برداشت از صندوق توسعه ملی یکی از راههای جبران خسارات است. البته راه‌های دیگر کمک‌های مردمی، دولت و مجلس است که باید دست به دست هم بدهیم و چه ایرادی دارد بنده که نماینده هستم یک یا ۲ روز حقوقم را کمک کنم مگر همه ما ایرانی نیستیم و سیل‌زده‌ها و زلزله‌زدگان مگر هموطنان ما نیستند و همه در حد توان باید کمک کند و نباید منتظر صندوق توسعه ملی، یا دولت باشیم چراکه کمک کردن یک وظیفه انسانی بوده و اجر بسیار بالایی هم دارد.

نماینده کرمانشاه در مجلس در مواجهه با چنین حوادثی در سال‌های آتی و پیشگیری از آسیب‌های بیشتر آن، گفت: ما باید در این زمینه آینده‌نگری و برنامه‌ریزی کنیم و سازمان مدیریت بحران کشور باید ساماندهی شود و با توجه به سیل‌ها و زلزله‌خیز بودن کشور ایجاد وزارت بحران از سوی هیأت دولت که مستقل و دارای اختیار تام باشد ضروری است تا با جذب اعتباراتی بتواند در مواقع بحران ورود کرده و خدمات‌رسانی با سرعت و سهولت بیشتری انجام دهد. ضمن اینکه با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پیشگیری از خسارات بیشتر می‌تواند اقدام کند.

وی همچنین در این باره که آیا پیشنهاد وزارت بحران به دولت از سوی مجلس صورت گرفته است یا خیر، ادامه داد: هنوز این کار انجام نشده اما قرار شده در این خصوص صحبت‌هایی شود تا دولت این طرح را به صورت لایحه به مجلس بدهد یا اینکه مجلس به صورت طرح آن را مطرح و پس از بررسی مصوب کند.

صفری درباره بازسازی مساکن آسیب‌دیده و استفاده از پتانسیل انبوه‌سازان در این بخش اظهار داشت: از ظرفیت انبوه‌سازان برای مقام‌سازی و ساختن مساکن آسیب دیده استفاده کرد. همچنین قرار شد ۴ تا ۵ تن از وزیران به مجلس بیایند و جلسه مشترک برگزار کنیم اما چون در استان‌های سیل‌زده حضور داشتند این اتفاق نیفتاد.

وی اضافه کرد: در نبود وزرا نمایندگان جلسه برگزار کردند و نماینده‌های استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه و نماینده‌های ایلام، کرمانشاه و شیراز نیز هر کدام پنج دقیقه صحبت کرده و مشکلات مردم را بیان کردند و برای رفع مشکلات و جبران خسارات پیشنهاداتی هم ارائه شد تا ان‌شاءالله به راهکاری جامع و منطقی برسیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مکانیزمی برای تسریع در خدمات به مناطق بحران‌زده تعریف شده است، گفت: مکانیزم تعریف شده اما به نظر با اینکه دولت هم پای کار است خدمات‌رسانی زمانبر خواهد بود. بنابراین باید از راهکارهایی منطقی و معقول استفاده کنیم تا مردم بیش از این به لحاظ تبعات روحی ناشی از این حوادث آسیب نبینند.

وی در پایان تأکید کرد: مردم باید بدانند که نمایندگان آنها در خانه ملت همواره کنارشان بوده و به عنوان خادمین آنها مخصوصاً استان‌های سیل‌زده در کنارشان به عنوان خانواده خودمان خواهیم بود. به امید خدا با کمک قوای سه‌گانه و توصیه‌ها و راهنمایی مقام معظم رهبری بتوانیم هرچه سریع‌تر این عزیزانی که فاقد سرپناه هستند را سامان‌دهی کرده و مجدداً به آغوش خانواده‌هایشان برگردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عناوین «رئیس جمهور چتر بدست را چه غم از سیل» ، «سیلاب‌هایی تکراری و هرس ساله در خوزستان که تنها متولی آن مردم هستند» ، «باران، سیل و معظلات تکراری مازندران» ، «آقای رئیس جمهور!سیلاب مردم گلستان را برد!» ، «مسببین و مسئولان مقصر در سیل شیراز را مجازات و به مردم معرفی کنید» ، «اهمیت اجرای پروژه های انتقال آب بین حوضه ای برای کنترل سیلاب و سیل در کشور» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

۱۳۹۸/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...