نسخه چاپی

آل اسحاق:مسائل بانكی باید تسهیل شود

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران از وجود امكان سرمایه گذاری مشترك ایران و بلاروس خبرداد و گفت: شرایط هم اكنون برای این امر مساعد است اما باید مسائل بانكی پیش رو، حل و فصل شود.

به گزارش مهر ، یحیی آل‌اسحاق در دیدار با رئیس منطقه آزاد تجاری مینسک گفت: با توجه به امکانات مناسبی که در بلاروس و به خصوص منطقه ازاد تجاری مینسک فراهم شده است، امکان سرمایه گذاری مشترک میان بخش خصوصی دو کشور وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: نکته حائز اهمیت صادرات 860 میلیون دلار از یک و نیم میلیارد دلار محصول تولید شده در منطقه آزاد تجاری مینسک است که نشانگر فضای کار مناسب صادراتی برای ایران در ارتباط با سایر کشورهای دنیا است.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد تجاری ایران نیز هم اکنون فعال هستند و این امر زمینه انتقال تجربیات مشترک میان این مناطق در ایران با مناطق آزاد بلاروس را فراهم می‌آورد. این در شرایطی است که هیاتی که هم اکنون در مینسک به سر می‌برد، از جمله شرکتهای قدر و قدرتمند در عرصه‌های مختلف اقتصادی از جمله پروژه‌های نیروگاهی هستند.

به گفته آل اسحاق، ایران و بلاروس می توانند در زمینه پتروشیمی، فناوری و IT همکاری های مناسبی داشته باشند این در شرایطی است که کشور بلاروس می تواند علاوه بر اینکه بازار خوبی برای ایران باشد، معبر مناسبی برای صادرات کالاهای ایرانی به سایر نقاط دنیا هم باشد.

وی اظهار داشت: البته نکته حائز اهمیت این است که مسائل بانکی، بیمه‌ای و گمرکی حل شود که با توجه به عضویت شما در اتحادیه گمرکی، مشکل اصلی بیمه و بانک است که به نظر می رسد باید حل شود.

آل اسحاق گفت: در صورتی که مسائل پیش روی بانکی تجار ایرانی حل شود، سرمایه گذاری‌های مشترکی می تواند شکل گیرد.

۱۳۹۱/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...