نسخه چاپی

واكنش موسوی به ادعای پامپئو درباره دخالت ایران در امور داخلی ونزوئلا

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای پامپئو در خصوص دخالت ایران در امور داخلی ونزوئلا را مضحك خواند و آن را تقبیح كرد.

به گزارش نما، سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهارات مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص دخالت ایران در امور داخلی ونزوئلا را مضحک خواند و آن را تقبیح کرد.

وی اضافه کرد: آمریکای ترامپ‌ می خواهد همچون قرن نوزدهم آمریکای لاتین را تبدیل به حیاط خلوت خود کند، غافل از اینکه ملت های جهان و آمریکای لاتین بیدار شده اند و چرخ زمان به عقب باز نمی گردد.

موسوی افزود: در حالی که به درخواست دولت ونزوئلا متخصصان ایرانی تلاش می کنند به بهبود سیستم آب و برق در آن کشور کمک کنند، آمریکا 30 میلیارد دلار ذخایر ارزی ونزوئلا را غارت کرده و ملت آن را آماج تروریسم اقتصادی خود قرار داده است و از آنها می خواهد یا علیه دولت مشروع خود شورش نمایند یا گرسنگی بکشند.

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی این اقدام آمریکا دخالت آشکار و خودسرانه در امور داخلی ونزوئلا بوده و به شدت محکوم است.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا با متهم کردن ایران به انجام «اقدامات مخرب» در آمریکای جنوبی، مدعی شد واشنگتن با این اقدامات مقابله خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ با بخش انگلیسی VOA در پاسخ به این سوال که آیا ایران در آمریکای لاتین حضور دارد گفت: «بله. شکی وجود ندارد که پول ایران در آمریکای جنوبی برای اهداف مخرب، حمایت از حزب‌الله، حمایت از سازمان‌های تبهکار فراملی و حمایت از تروریسم در سراسر منطقه صرف می‌شود.»

وی در ادامه با اشاره به گزارش‌های منتشر شده در مورد برقراری پرواز مستقیم بین کاراکاس و تهران گفت: «آن روز دیدید که پرواز مستقیمی از تهران به کاراکاس انجام شد. این، دخالت در آمریکای جنوبی است. این مسئله در راستای منافع بهینه مردم آمریکای جنوبی نیست و ایالات متحده، آماده است.»

پامپئو در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: «ما ایران را همان‌طور که هست می‌بینیم: یعنی بزرگترین حامی تروریسم. ایران یک تهدید جهانی است و ما آماده‌ایم با آن نه فقط در خاورمیانه بلکه در آمریکای جنوبی و هر جای دیگری که تهدید ایجاد کند، مقابله کنیم.»

دولت آمریکا اخیراً در اقدامی مداخله‌جویانه و بر خلاف قوانین بین‌المللی، «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته و در صدد براندازی دولت «نیکلاس مادورو» برآمده است.

۱۳۹۸/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...