نسخه چاپی

پمپئو: كوبا بداند حمایت از دولت ونزوئلا هزینه دارد

وزیر امور خارجه آمریكا اعلام كرد كوبا باید این موضوع را بداند كه حمایت از دولت ونزوئلا هزینه دارد و آمریكا همین مسئله را با روس‌ها نیز در میان خواهد گذاشت.

به گزارش نما، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد کوبا باید این موضوع را بداند که حمایت از دولت ونزوئلا هزینه دارد و آمریکا همین مسئله را با روس‌ها نیز در میان خواهد گذاشت.

این در حالی است که میگل دیاز-کانل (Miguel Diaz-Canel) رئیس‌جمهور کوبا دولت ترامپ را متهم به این کرد که باعث شده است روابط این کشور با آمریکا به بدترین سطح در دهه‌های اخیر برسد.

میگل دیاز-کانل در سخنرانی خود در پایان نشست مجمع ملی (پارلمان) کوبا از مردم کشورش خواست اقتصاد و بخش دفاعی کشورشان را تقویت کنند.

وی گفت: «آمریکا در آزار و اذیت مالی خفقان آوری مشارکت دارد که واردات کالا و منابع نیاز‌های اساسی را بسیار دشوار می‌سازد.»

افزایش تحریم‌های آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ دریافت اعتبارات از نهاد‌های مالی را برای کوبا که با کمبود شدید نقدینگی رو به روست، دشواتر کرده است.

دولت ترامپ گفته است کوبا مسئول ابقای نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلاست و به همین دلیل تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کرده است، در حالیکه پیش از این نیز با اعمال تحریم تجاری علیه کوبا، تلاش‌های اوباما برای تنش‌زدایی با این کشور را به باد داد.

۱۳۹۸/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...