نسخه چاپی

اجرای ۳ طرح برای كاهش آسیب‎های روانی سیل‌زدگان

ابتكار: برای كاهش آسیب‎های روانی ناشی از سیل سه طرح اعم از طرح ملی گفت‎وگوی خانواده، ارتقای تاب‎آوری و طرح توان‎افزایی سازمان‎های مردم‎نهاد با قوت بیشتری در استان گلستان اجرایی می‎شود.

به گزارش نما، معصومه ابتکار عصر امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل‎زده گمیشان در گفت‎وگو با خبرنگاران، از اجرای طرح‎های مختلف در مناطق سیل‎زده خبر داد و اظهار کرد: برای کمک به آسیب‎های روانی ناشی از سیل سه طرح اعم از طرح ملی گفت‎وگوی خانواده، ارتقای تاب‎آوری و طرح توان‎افزایی سازمان‎های مردم‎نهاد با قوت بیشتری در استان گلستان اجرایی می‎شود، همچنین طرح بعدی توان‎افزایی سازمان‎های مردم‎نهاد با هدف تدوین یک طرح اقدام و کمک سازمان‎های مردم‎نهاد به شرایط پس از بحران سیل در گلستان اجرایی می‎شود.

وی اضافه کرد: ارتقای تاب‎آوری اجتماعی یکی از مهم‎ترین طرح‎ها است و امیدواریم با حمایت مسؤولان استانی بتوانیم این طرح را در گمیشان اجرایی کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در بخش اقتصادی، اشتغالزایی، بازسازی کارگاه‎های از دست رفته و کمک به صندوق‎های اعتباری زنان روستایی نیز برنامه‎هایی را ویژه استان گلستان در نظر گرفتیم تا بازسازی با شرایط و کیفیت بهتر اجرا شود.

ابتکار اضافه کرد: مرحله نخست این طرح‎ها سال گذشته اجرایی شده و در دومین مرحله از اجرای این طرح‎ها، به طور ویژه در مناطق سیل‎زده تمرکز خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: طرح ویژه‎ای را برای زنان سرپرست خانوار در دستور کار داریم که پس از شناسایی زنان سرپرست خانوار طرح ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای این مناطق اجرایی خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه تا رفع کامل مشکلات مناطق سیل‎زده در کنار سیل‎زدگان خواهیم ماند، بیان کرد: از مسؤولان می‎خواهیم سازمان‎های مردم‎نهاد و سمن‎های مناطق سیل‎زده معرفی شوند تا برخی از طرح‎ها و برنامه‎ها از جمله مسائل کارآفرینی و شرایط بعد از بحران سیل، به‎همت این تشکل‎ها اجرایی شود.

ابتکار با اشاره به اینکه سند ارتقای وضعیت زنان در استان‎ها تدوین شده است، افزود: این سند برنامه ارتقای وضعیت زنان و تحقق عدالت جنسیتی را در هر استانی با توجه به نیازهای خاص آن استان ارائه می‎کند.

وی یادآور شد: سند ارتقای وضعیت زنان استان گلستان نیز آماده است و انتظار داریم در نخستین فرصت این سند در شورای برنامه‎ریزی استان تصویب شود تا براساس آن اعتبارات مورد نیاز را برای توجه ویژه به وضعیت زنان و خانواده تأمین کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در سیل اخیر همدلی ملی به‎وجود آمده که یک رخداد ارزشمند است، تصریح کرد: پس از حضور در استان گلستان در جریان وضعیت سیل، اقدامات صورت‎گرفته برای بازسازی و رسیدگی به زیرساخت‎ها از طریق دستگاه‎های دولتی، همکاری و همیاری تشکل‎های غیردولتی و مردم قرار گرفتم که جای دارد از همه دست‎اندرکاران به‎ویژه مردم قدردانی کنم.

ابتکار با بیان اینکه به لطف خداوند و همت مردم، گمیشان از حالت بحران خارج شده است، یادآور شد: باید تلاش کنیم طرح‎های دستگاه‎های مختلف دولتی برای بازسازی بعد از بحران اجرایی شود و مردم سیل‎زده به حالت عادی بازگردند که البته تحقق این مهم زمان‎بر است و مسؤولان در تلاش هستند در مدت زمان کوتاه زندگی در مناطق سیل‎زده مانند سابق جریان یابد.

۱۳۹۸/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...