نسخه چاپی

چاووش اوغلو: تحریم‌ها تنها موجب آسیب رسیدن به مردم ایران می‌شود

وزیر امور خارجه تركیه در پی دیدار دیروز خود با وزیر امور خارجه كشورمان در صفحه رسمی خود در توییتر ضمن تاكید بر تقویت روز افزون روابط ایران و تركیه، تحریم‌های یك‌جانبه علیه ایران را "آسیب به مردم ایران و همكاری‌های بین‌الملی" بر شمرد.

به گزارش نما، مولود چاووش اوغلو در صفحه توئیتر خود نوشت: "روابط ترکیه و ایران روز به روز در راستای کمک به صلح و ثبات منطقه قوی‌تر می‌شود. تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران، مورد تأیید ما نیست. تحریم‌ها تنها موجب آسیب رسیدن به مردم ایران و همکاری‌های بین‌المللی می‌شود. این کمک‌های سازنده ایران است که مورد نیاز است، نه انزوای آن.

محمدجواد ظریف که به منظور گفتگو و رایزنی با مقامات ترکیه، به این کشور سفر کرده است امروز در اولین برنامه، سه دور مذاکره با مولود چاووش اوغلو، همتای ترک خود برگزار کرد.

چاووش اوغلو در دیدار امروز با ظریف بار دیگر مخالفت خود را با تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام و تاکید کرد: بر مواضع خود در این زمینه ایستاده‌ایم و از برادرانمان در ایران حمایت می‌کنیم. خوشحالیم که سطح روابط دو کشور سطح بسیار خوبی است. ما نیازمند افزایش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی بیشتر با یکدیگر هستیم. ما در زمینه همکاری‌های امنیتی، مرزی و مقابله با تروریسم اهتمام جدی داریم.

در این مذاکرات همچنین آخرین تحولات سوریه، رایزنی‌های دکتر ظریف با مقامات سوری و همچنین آخرین تحولات سازوکار مالی اتحادیه اروپا برای حمایت از تجارت با کشورمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت


۱۳۹۸/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...