نسخه چاپی

نامه كیم به پوتین

رسانه های روسیه از جمله ریانووستی خبر داده اند كه رهبر كره شمالی در نامه ای به رئیس جمهوری روسیه از وی خواسته است در راستای برقراری صلح در شبه جزیره كره به این كشور كمك كند.

به گزارش نما، ریانووستی به نقل از خبرگزاری کره شمالی نوشت: کیم جونگ اون در پاسخ به نامه تبریک ولادیمیر پوتین به وی برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس شورای دولتی حزب کمونیست کره شمالی، در نامه ای از پوتین تشکر کرده و خواستار گسترش روابط شده است.
این خبر در حالی منتشر شده است که براساس گفته دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، سران روسیه و کره شمالی بزودی با یکدیگر دیدار و گفت وگو خواهند کرد.
روسیه بیش از شش ماه است که از آمادگی خود برای میزبانی از کیم خبر داده است و رئیس شورای فدراسیون روسیه چندی پیش پس از سفر به پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی از نامه رسمی پوتین به کیم برای سفر به مسکو پرده برداشت.
کیم در نامه خود به پوتین یادآور شده است: امیدواریم همکاری های نزدیک تری با توجه به مقتضیات روز با روسیه داشته باشیم و روابط سنتی و دیرینه خود را در جهت کسب اطمینان از دست یابی به صلح در شبه جزیره کره و جهان گسترش دهیم.
کیم در پایان نامه خود برای پوتین آرزوی سلامتی و موفقیت در ساختن روسیه ای قدرتمند و توفیق در افزایش رفاه و آرامش مردم روسیه به عنوان کشوری دوست کرده است.
دمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: ما در حال تدارک دیدار ولادیمیر پوتین و کیم جونگ اون هستیم و حتی از زمان و محل آن نیز اطلاع داریم اما به محض نهایی شدن تمام شرایط جلسه، زمان و مکان دقیق را رسانه ای خواهیم کرد.

۱۳۹۸/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...