نسخه چاپی

فیلمی كه به پورمحمدی، مدیر سابق شبكه سه سیما اهدا شد

فرزاد خوشدست، كارگردان مستند-داستانی «خط باریك قرمز» در مراسم اكران این فیلم در جشنواره جهانی فجر، از مدیران سینمایی و تلویزیون بابت حمایت نكردن از این اثر سینمایی انتقاد كرد.

به گزارش نما، فیلم «خط باریک قرمز»برای نخستین اکران عمومی خود، در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم جهانی فجر روی پرده رفت.
معرفی این فیلم در حضور مهمان‌های ویژه و تماشاگران و اهالی رسانه توسط رضامیرکریمی، دبیر جشنواره انجام شد و بعد از او فرزاد خوشدست و نگار اسکندرفر به نمایندگی از عوامل فیلم روی صحنه رفتند.
این فیلم، با حضور علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر سابق شبکه سوم سیما، حجت‌الاسلام احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، دکتر رضا پورحسین، روانشناس بالینی و قائم مقام سیمای جمهوری اسلامی ایران، مرتضی رزاق‌کریمی، قائم‌مقام مرکز گسترش سینمای مستند، غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده سینما، محسن استادعلی، رییس هیئت مدیره انجمن مستندسازان و مستندساز، مسعود فراستی، منتقد سینما، مجتبی جباری، فوتبالیست و توماج دانش‌بهزادی در سالن شماره ۲ سینما چارسو به نمایش درآمد.
پیش از نمایش فیلم، فرزاد خوشدست، کارگردان «خط باریک قرمز» این فیلم را به علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر سابق شبکه سه سیما تقدیم کرد و گفت: «پس از آن‌که مراحل تحقیق و نگارش این فیلم را شروع کردم خیلی از مدیران سینمایی و تلویزیونی از حمایت‌شان دست کشیدند و فیلم نیمه‌کاره رها شد؛ بعد از آن تنها کسی که کمک کرد تا کار به سرانجام برسد، آقای پورمحمدی بود. قدرتی که این‌کار را پیش برد و به نتیجه رساند مدیریت و حمایت ایشان بود و می‌خواهم از ایشان به‌عنوان حامی اصلی فیلم تشکر کنم.»
او افزود: «پس از خروج آقای پورمحمدی از صدا و سیما، هیچ حامی معنوی و مالی برای ادامه تولید و تکمیل فیلم نداشتم تا این‌که خانم اسکندرفر به‌عنوان تهیه کننده دوم وارد کار شدندو کمک کردند تا کار به سرانجام برسد و هزینه‌های سنگین پس از تولید فیلم پرداخت شود.»
فرزاد خوشدست در ادامه از کسانی که او را در میانه راه تنها گذاشتند و این اثر را جدی نگرفتند، گلایه کرد و گفت: «می‌خواهم به مسئولانی که فقط چند ساعت پیش از اکران، سعی کردند که دوباره به کار وارد شوند تا امشب نامی از آن‌ها برده شود، بگویم شش ماه پیش به حمایت آنها نیاز داشتم. این‌جا فقط از خانم اسکندرفر و حمایتش تشکر می‌کنم که پشت مرا خالی نکردو اکران امشب را به دکتر پورمحمدی مدیر سابق شبکه سه تقدیم می کنم.
کارگردان «خط باریک قرمز» در پایان گفت: «معتقدم در فرآیند فیلمسازی مستند باید ارزش‌های دیگری هم در ساخت اثر دیده شود. یکی از بچه‌هایی که در این فیلم نقش دارد، حکم قصاص گرفته و ممکن است بعد از ماه رمضان اعدام شود. از مادرش خواسته‌ایم در این اکران حاضر شود که متاسفانه حال خوشی ندارد. درباره جان یک آدم حرف می‌زنیم و امیدوارم این فیلم کمک کند تا اعدام اتفاق نیفتد و این نوجوان نجات پیدا کند و به زندگی برگردد.»
نگار اسکندرف، مدیر موسسه کارنامه و تهیه کننده دوم فیلم نیز در سخنان کوتاهی گفت: «کار اصلی من آموزش سینما و تئاتر است، تهیه‌کنندگی این کار را پذیرفتم چون بخشی از آن به آموزش برمی‌گردد و باور دارم جهان ما با هنر جای بهتری خواهد شد.»
او افزود: «اگر کمک و زحمات بسیاری افراد نبود، این کار ساخته نمی‌شد؛ آرزو می‌کنم نوجوانانی که در این فیلم دیده می‌شوند آینده خوبی داشته باشند و امیدوارم «خط باریک قرمز» باعث شود متولیان امر به آموزش نوجوانان و خصوصا آموزش نوجوانان بزهکاران توجه ویژه‌ای داشته باشند.»
«خط باریک قرمز»، مستند-داستانی ساخته فرزاد خوشدست، چهارمین فیلم بلند مستند این کارگردان است که ساخت آن سه سال طول کشید. فیلم داستان گروهی مجرم نوجوان است که با حضور یک مربی تئاتر در زندان، آموزش می‌بینند تا شاید بتوانند نمایشی واقعی را در دنیای خارج از زندان به روی صحنه ببرند.

۱۳۹۸/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...