نسخه چاپی

احمدی نژاد:عده‌ای امام را سپر خود می‌كنند

عکس خبري -احمدي نژاد:عده‌اي امام را سپر خود مي‌کنند

رئیس جمهور در اصفهان گفت: هركس ادعا كند كه غیر از امام، فرد دیگری می‌تواند سعادت بشری را تأمین كند، دروغ‌گویی بزرگ است چرا كه در هیچ دوره‌ای از تاریخ بدون امام و انسان كامل، فردی به سعادت نرسیده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمود احمدی‌نژاد در پاسداشت ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان در محل این مسجد اظهار کرد: امام علی (ع) در زمان خودش مظلوم بود چون که قدرش را نشناختند، امروز هم امام زمان (عج) مظلوم است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه عید غدیر بزرگ‌ترین عید بشریت و متعلق به بشریت است، افزود: خداوند در کلام وحی برای برپایی غدیر به پیامبرش تندی می‌کند و به ایشان می‌فرماید که ای پیامبر اگر غدیر را برپا نکنی رسالتت را ابلاغ نکرده‌ای.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تمام زیبایی‌ها خلاصه در غدیر است، ادامه داد: غدیر خم تضمین رسالت پیامبران است و اگر این واقعه نباشد رسالت انبیا بی‌معنا و بیهوده است.

وی اضافه کرد: پیامبران از آدم تا خاتم (ص) آمده‌اند تا جامعه بشری را با حقیقت غدیر آشنا کنند، چرا که پیوند انسان‌ها با حقیقتی به نام انسان کامل است.

*‌ غدیر روز پیوند جان بشریت با حقیقت کامل است

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تمام خوبی‌ها به واسطه انسان کامل محقق می‌شود، ادامه داد: ائمه اطهار (س) ۱۴ انسان کامل هستند که بقیه مخلوقات به واسطه آنها و به طور فطری به دنبال کمال، جاودانگی و رسیدن به خداوند بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه غدیر روز پیوند جان و اندیشه بشریت و حقیقت کامل است، بیان داشت: کسی نباید تصور کند پیامبر (ص) روز غدیر را برای گروه خاصی قرار داده و یا امام تنها نماینده یک گروه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه قبیله‌بندی‌ها و دسته‌بندی‌ها در عالم ساخته شیاطین است، اضافه کرد: امام رحمت برای تمام عالم است و بشریت راهی برای رسیدن به خدا جز امام ندارد.

وی با اشاره به اینکه در واقعه غدیر، اتفاق بزرگی توسط بهترین خلق خدا رخ داد، تاکید کرد: در غدیر، برترین شخص هستی دست بشریت را در دست انسان کامل گذاشت.

*‌ فردی که رابطه‌اش با امام قطع شود کارش تمام است

احمدی‌نژاد با بیان اینکه فردی که رابطه‌اش با امام قطع شود کارش تمام است، اظهار کرد: امام علی (ع) مظلوم بود چون که قدرش را نشناختند، امروز امام مظلوم است.

وی اضافه کرد: امروز امام تمام امت را می‌بیند، همه ناجوانمردی‌ها را حس می‌کند اما مظهر لطف خداست و همه را دوست دارد.

رئیس جمهور در ادامه راه نجات بشریت را بازگشت به امام و انسان کامل دانست و گفت: این موضوع خطابی جهانی است و قبیله‌ای نیست.

*‌ ادعای تأمین سعادت بشری بدون امام دروغی بزرگ است

وی ادامه داد: هرکس ادعا کند که غیر از انسان کامل و امام، فرد دیگری می‌تواند سعادت بشری را تأمین کند، دروغ‌گویی بزرگ است چرا که در هیچ دوره‌ای از تاریخ بدون امام و انسان کامل، فردی به سعادت نرسیده است.

رئیس دولت دهم با اشاره به اینکه شیاطین در هیچ دوره تاریخی نگذاشتند که انسان‌ها به سعادت کامل برسند، افزود: در زمان پیامبر هم افرادی اجازه ندادند که مردم ذوب در رسول خدا شوند و وجودشان را با محمد (ص) گره بزنند.

*‌ عده‌ای امام را سپر خود می‌کنند

وی اضافه کرد: امروز هم به انسان کامل و امام زمان ظلم می‌شود چرا که در هر جای دنیا ظلمی رخ دهد، ظلم به امام و خدا است.

احمدی‌نژاد در ادامه به افرادی اشاره کرد که برای رسیدن به اهدافشان امام را سپر خود می‌کنند و گفت: عده‌ای نان امام را می‌خورند و دعایش را به جان دیگری می‌کنند.

وی بیان داشت: زمانی بشریت به سعادت می‌رسد که امام و انسان کامل از مظلومیت خارج شود و آن روز وعده داده شده و نسیم عطر آن در عالم پراکنده شده و صاحب عالم، غدیر و وارث انبیا و امیرالمؤمنین در راه است.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز هرکس به دنبال عدالت است و ادعای کمال‌آفرینی دارد باید به دنبال معرفی امام و حاکمیت امام باشد در غیر این صورت، بیراهه رفته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری در تلاطم هستند و می‌گویند ما می‌توانیم عالم را درست کنیم این در حالی است که آنها نتوانستند خودشان را درست کنند و هر فردی ادعای اصلاح‌گری دارد شرط درست بودنش این است که ببینیم چقدر به امام دعوت می‌کند نه به خودش.

احمدی‌نژاد، غدیر را روز تجدید میثاق با خدا عنوان کرد و تصریح کرد: اگر عشق به انسان کامل و رابطه قلبی با آن وجود نداشت، محال بود که چنین مسجدی ساخته شود.

*‌ اصفهان موزه زنده و میراث معنوی ملت ایران است

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اصفهان یک موزه زنده است، اظهار کرد: سرتاسر اصفهان و مسجد جامع آن موزه‌ای است که می‌توان تاریخ را در آن مشاهده کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اصفهان موزه زنده و میراث معنوی ملت ایران است، اضافه کرد: میراث ملموسی که بالاتر از ساختمان میراثی این بنا و تمام بناهای دیگر اصفهان وجود دارد، میراث معنوی اصفهان است.

۱۳۹۱/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...